Jump to content

Recommended Posts

Nu är det ju snart dags att ställa in mustangen för i år , och då börjar funderingarna på vad man ska ha för vinterbil.

Valet står mellan en dodge ram 1500 en cheva silverado eller en ford f-150 , och då tänkte jag fråga här på forumet om någon här har någon erfarenhet av dessa bilar och vad för fördelar och nackdelar som man ska ta i beaktning när man väljer?

Nu är det ju snart dags att ställa in mustangen för i år , och då börjar funderingarna på vad man ska ha för vinterbil.

Valet står mellan en dodge ram 1500 en cheva silverado eller en ford f-150 , och då tänkte jag fråga här på forumet om någon här har någon erfarenhet av dessa bilar och vad för fördelar och nackdelar som man ska ta i beaktning när man väljer?

en jäkla bränsleförbrukning :(

Ässch bränsleförbrukningen kan man ju inte ta med i beräkningen , har en skogsbruksfastighet så jag kan ju dra av momsen hoppas jag.

Enda gången jag sett en f-150 var på cruising i trollhättan och då sprängde dom växellådan när dom skulle göra en brännut , så växellådan kanske är lite vek på dom. :)

Gillar ju utseendet på nyare dodge ram 1500 så det lutar väl åt en sån , om inte någon här har dålig erfarenhet av dom?

ford är bäst

Inte på Diesel. Där finns det inget som slår Cummins. :-)

Ford (navistar) gjorde bra dieslar fram till 2002.. sen dess har det varit lite si och så på den fronten. Förhoppningsvis blir deras nya 6.7L diesel lika bra som motsvarande cumminsspisar.