AJ October 3, 2009 Report October 3, 2009 Kommentarer om dämparna:Ford Racing GTPåminner lite om FR500S-ljudet, men lite dovare/rundare ljud. Lite tendens till resonans, men absolut inget som irriterar eller stör. Dessa är perfekta om du vill ha ett bra och aggresivt ljud, men inte vill väcka alla grannar. Dessa är samma som Borla Stinger och Steeda-dämparna. Borla är tillverkaren. Bra köp!Kul test ! Men en undran, jag har Ford Racing GT #M-5230-5GT och har en överjävlig resonans tycker iallafall jag. Grannarna är inte heller så imponerade när jag kallstartar när man ska iväg på bilträff 07:00 en Söndagmorgon Så då undrar jag om det är stor skillnad mot Corsorna som andra tester har kallat "resonansfria". Är det stor resonansskillnad så byter jag förmodligen till Corsa !Om du vill ha tystare dämpare utan resonans är det original som gäller. Kolla bullermätningarna.Nä, jag vill ha resonansfria ! Det lustiga med "bullret" i tabellen är att Ford racing är tystare än orginal ! Hur kan det komma sig ? Jag vill ha dom som låter mest utanför bilen och med minst resonans inne. Ska jag då ha FR500S ? Citera
mill October 3, 2009 Report October 3, 2009 Blev lite förvånad över resultatet. Skulle tippa Corsa #1 och SLP #2. Intressant med de där FR500S! Citera
grufman October 3, 2009 Author Report October 3, 2009 Bullermätningen på originaldämparen gjordes med en annan förare, så det kan ha gått lite fortare, men dock fortfarande på 2ans växel.Sen får man tänka på att detta är bullernivån vid sidan av bilen - inte bakom. Det kan skilja otroligt mycket hur ljudet "projiceras". Citera
Corvette October 3, 2009 Report October 3, 2009 Kommentarer om dämparna:Ford Racing GTPåminner lite om FR500S-ljudet, men lite dovare/rundare ljud. Lite tendens till resonans, men absolut inget som irriterar eller stör. Dessa är perfekta om du vill ha ett bra och aggresivt ljud, men inte vill väcka alla grannar. Dessa är samma som Borla Stinger och Steeda-dämparna. Borla är tillverkaren. Bra köp!Kul test ! Men en undran, jag har Ford Racing GT #M-5230-5GT och har en överjävlig resonans tycker iallafall jag. Grannarna är inte heller så imponerade när jag kallstartar när man ska iväg på bilträff 07:00 en Söndagmorgon Så då undrar jag om det är stor skillnad mot Corsorna som andra tester har kallat "resonansfria". Är det stor resonansskillnad så byter jag förmodligen till Corsa !Om du vill ha tystare dämpare utan resonans är det original som gäller. Kolla bullermätningarna.Nä, jag vill ha resonansfria ! Det lustiga med "bullret" i tabellen är att Ford racing är tystare än orginal ! Hur kan det komma sig ? Jag vill ha dom som låter mest utanför bilen och med minst resonans inne. Ska jag då ha FR500S ?ja de ska du ha AJ... men grannarna lär inte bli gladare av dem... Citera
grufman October 3, 2009 Author Report October 3, 2009 Blev lite förvånad över resultatet. Skulle tippa Corsa #1 och SLP #2. Intressant med de där FR500S!För mig ligger FR500C först. LoudMouth låter för mycket tycker jag själv. Efter det står det mellan Ford Racing GT och Corsa. Citera
Corvette October 3, 2009 Report October 3, 2009 Blev lite förvånad över resultatet. Skulle tippa Corsa #1 och SLP #2. Intressant med de där FR500S!För mig ligger FR500C först. LoudMouth låter för mycket tycker jag själv. Efter det står det mellan Ford Racing GT och Corsa.äsch de är LoudMouth som gäller du hade störst flin då du kom tbx efter att du testat dem... Citera
grufman October 3, 2009 Author Report October 3, 2009 Blev lite förvånad över resultatet. Skulle tippa Corsa #1 och SLP #2. Intressant med de där FR500S!För mig ligger FR500C först. LoudMouth låter för mycket tycker jag själv. Efter det står det mellan Ford Racing GT och Corsa.äsch de är LoudMouth som gäller du hade störst flin då du kom tbx efter att du testat dem... Sanningen är att det var en tant/dam/kvinna som passerade när vi körde loud mouth. "Åh vad härligt det låter".Det finns hopp alltså :-) Citera
Corvette October 3, 2009 Report October 3, 2009 Blev lite förvånad över resultatet. Skulle tippa Corsa #1 och SLP #2. Intressant med de där FR500S!För mig ligger FR500C först. LoudMouth låter för mycket tycker jag själv. Efter det står det mellan Ford Racing GT och Corsa.äsch de är LoudMouth som gäller du hade störst flin då du kom tbx efter att du testat dem... Sanningen är att det var en tant/dam/kvinna som passerade när vi körde loud mouth. "Åh vad härligt det låter".Det finns hopp alltså :-)öhh tant... jag vill ha FR500S'en... LoudMouth säljes till Mustang åkare som söker ny tant... Citera
Tobias CMC1505 October 3, 2009 Report October 3, 2009 Jag kör Flowmaster på gammla bettan.Låter som en hel armé står bakom en och bankar på bilen när man kör.Inget att rekommendera någon. Citera
grufman October 4, 2009 Author Report October 4, 2009 jag hade flowmaster på min 01 mustang gt som jag hade när jag va ung och dum. Fybubblan vad det lät skit Citera
RoTe October 4, 2009 Report October 4, 2009 SLP Loud MouthOm man vill ha max ljud finns bara ett alternativ, och det är Loud Mouth. Det är helt raka rör utan något hinder. Låter sjukt mycket mer än vad man kan återge på film. Vill man låta mest så lirar dessa i en helt egen liga. Ingen annan dämpare kommer i närheten. Fin passform och lätta att montera. Dessutom ett givet andrahansvärde eftersom de flesta vet vad dessa går för. Tyvärr en del resonans, men inget som man inte kan leva med.Tänkte precis skriva samma sak. Dessa har ju ett så pass djupt ljud att microfonerna inte fångar det. Har själv också försökt spela in med en HD kamera i 50 000kr klassen utan lycka. Nästan så att min kompaktkamera, IXUS 90IS är bättre faktiskt! Citera
mill October 4, 2009 Report October 4, 2009 SLP Loud MouthOm man vill ha max ljud finns bara ett alternativ, och det är Loud Mouth. Det är helt raka rör utan något hinder. Låter sjukt mycket mer än vad man kan återge på film. Vill man låta mest så lirar dessa i en helt egen liga. Ingen annan dämpare kommer i närheten. Fin passform och lätta att montera. Dessutom ett givet andrahansvärde eftersom de flesta vet vad dessa går för. Tyvärr en del resonans, men inget som man inte kan leva med.Tänkte precis skriva samma sak. Dessa har ju ett så pass djupt ljud att microfonerna inte fångar det. Har själv också försökt spela in med en HD kamera i 50 000kr klassen utan lycka. Nästan så att min kompaktkamera, IXUS 90IS är bättre faktiskt!Ja det blir mest skit av det hehe, blev inget vidare heller.(med MAC boomtubes, i princip som SLP loud mouth) Citera
grufman October 4, 2009 Author Report October 4, 2009 Nu är Magnaflow & Corsa-systemen utlagda på blocket för försäljning. Citera
d.nilsson October 5, 2009 Report October 5, 2009 Hur är det med godkände baklysen på testbilen? haha Citera
grufman October 5, 2009 Author Report October 5, 2009 Hur är det med godkände baklysen på testbilen? hahaFlyttgods Citera
lassekongo October 8, 2009 Report October 8, 2009 Vi kommer köra MEGA-test med axle-back ljuddämpare inom någon månad. Vi testar på en original Mustang GT. Allt kommer finnas på film med perfekt ljud (på youtube). Varje dämpare kommer filmas dels bakifrån när man startar, dels inifrån när man startar, en driveby och sen lite körning inuti kupén så man får en uppfattning om det ljudet också.Följande axlebacks är redan "bokade"Mustang GT OriginalFord Racing (runda dämparna), samma som SteedaFord Racing FR500C-dämparnaCorsa Axle BackSLP LoudmouthVilka fler förslag har ni, eller rättare sagt, vad vill ni höra? Citera
Chili October 8, 2009 Report October 8, 2009 Kanontest!!!!Blev ju givetvis sugen på FR500C-dämparna Men hur mycket skiljer dom sig från Ford Racing M-5230-5GT-dämparna i verkligheten?dvs om man (som jag) idag kör på M-5230-5GT-dämparna är det värt att uppgradera??? mao kan man försvara pengen????? Citera
uffeg October 9, 2009 Report October 9, 2009 Kanontest!!!!Blev ju givetvis sugen på FR500C-dämparna Men hur mycket skiljer dom sig från Ford Racing M-5230-5GT-dämparna i verkligheten?dvs om man (som jag) idag kör på M-5230-5GT-dämparna är det värt att uppgradera??? mao kan man försvara pengen?????Det går ALLTID att försvara pengen !!!Det är vi män experter på, eller hur? Citera
grufman October 9, 2009 Author Report October 9, 2009 Kanontest!!!!Blev ju givetvis sugen på FR500C-dämparna Men hur mycket skiljer dom sig från Ford Racing M-5230-5GT-dämparna i verkligheten?dvs om man (som jag) idag kör på M-5230-5GT-dämparna är det värt att uppgradera??? mao kan man försvara pengen?????Skillnaden är KLART märkbar. Gör såhär. Kom förbi oss och låna FR500C dämparna över helgen, som tack för lånet skriver du en rapport på vad du tycker här på forumet. Vi har öppet till 18.00 idag. Bara att komma hit och plocka upp. Citera
Chili October 9, 2009 Report October 9, 2009 Och det läser man nu..... Sorry att jag missade det var ju i Jakan idag... står erbjudandent kvar även nästa vecka så skulle jag gärna vilja prova dom. Och absolut en rapport kan jag skriva (ligger liksom i min yrkesutövning....)Och angående pengen.... det är alltid värt att uppgradera, vad man än byter ut så kostar det ju inte mer än bara en tusing vad man än gör på sin Mustang ..... (så länge inte ngn talar om vad det kostar för frugan, eller hur MOS ......)"köpt nya navkapslar??? nej jag putsade upp dom gamla visst blev det bra???" (sen att man bytt till ett nytt set med 500GT fälgar/hjul är ju en helt annan sak....)Hokiipa!//Chili - TheLegendLimer Citera
AJ October 10, 2009 Report October 10, 2009 Jag blev lite inspirerad av testet så jag böt tillbaks till orginalljuddämpare + att jag satte på orignal däck/fälg och nu går den tyst som en elbil !! Fan så skönt det var ! Och roligt, för däcken greppar ju nada ! Nu vet jag inte riktigt vad jag vill Citera
MOS October 11, 2009 Report October 11, 2009 (så länge inte ngn talar om vad det kostar för frugan, eller hur MOS ......)"köpt nya navkapslar??? nej jag putsade upp dom gamla visst blev det bra???" (sen att man bytt till ett nytt set med 500GT fälgar/hjul är ju en helt annan sak....)Hokiipa!//Chili - TheLegendLimerOm du vill kan jag berätta för din fru att du har sålt sidoreflexerna och därför är mycket likvid för nya inköp, haha... /MOS Citera
grufman October 11, 2009 Author Report October 11, 2009 Chili. du är välkommen förbi när det passar dig denna vecka Citera
grufman October 19, 2009 Author Report October 19, 2009 Chili - dämparna är tyvärr sålda nu :-( Citera
Recommended Posts