Jump to content

Featured Replies

comment_81599

Ville bara informera om att jag lät min favoritverkstad montera en ny "Grufman" 09 tank på min 05:a häromdan.

Alla!! problem med tankning är borta, bara att stoppa in pistolen och låsa handtaget på max till tanken är full.

Så ni med 05 - 08:or som har mer eller mindre problem med tankningen, passa på att byta tank så länge det finns några kvar till det löjligt låga priset (monteringen kostar typ lika mycket som tanken), det fungerar 100% vilket ingen av dom tidigare "fixarna" från Ford eller andra har gjort.

Ulf

  • Author
comment_81603
va det inte det som kostade runt 10 lök?? :-- tank, tankrör m,m?

Nix, pix kostar 2118kr inkl. moms så länge Grufman har några kvar av partiet dom beställde i våras. Se tråd:

http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... light=tank

Man byter bara bensintanken, inget annat. Vad det handlar om är ventillationen av tanken, tittar man in i den nya tanken så ser man att diverse ventslangar mellan halvorna o.s.v. är helt annorlunda än på den gamla så det är en helt ny konstruktion för 09.

Ang. priset som åter går upp till c.a. 10k enligt Grufman så är det förmodligen så eftersom det är 2010 års modeller som produceras nu så blir 09 tanken en reservdel och inte en del som är i produktion vilket brukar betyda högre pris. Alternativt så kan det handlat om ett "goodwill" pris från Ford eftersom problemet har funnits sedan 05.

Ulf

comment_81607

Kan meddela att jag väldigt sällan har problem med tankning numera. Går allt som oftast att låsa munstycket på lägsta flödet.

Min Citroen C1 har dessutom samma "fel" som Mustangen, går bara köra på lägsta flödet, ej max och detta är ju en Japansk produkt tillverkad i Tjeckien.

  • Author
comment_81608
Kan meddela att jag väldigt sällan har problem med tankning numera. Går allt som oftast att låsa munstycket på lägsta flödet.

Min Citroen C1 har dessutom samma "fel" som Mustangen, går bara köra på lägsta flödet, ej max och detta är ju en Japansk produkt tillverkad i Tjeckien.

Tja, jag har haft min sedan den var ny (imp. från Canada), var tidigt ute så min är tillverkad sent november 04 om jag inte minns fel.

I varje fall så är det STOOR skillnad beroende på var man tankar. Har märkt att problemen är större med nyare pumpar, verkar som dom har större flöde och blir därför besvärlligare. Om man snokar runt på amerikanska forum så kan man läsa att dom har haft samma problem där över. Har t.o.m. läst om planerade gruppstämmningar mot Ford (jänkarna gillar verkligen sådant). Ford ändrade lite på 07 -08 så det blev något bättre men inte bra.

Hade f.ö. precis samma problem på en 02 Chrysler Sebring Cab som jag hade innan mustangen.

Ulf H

comment_81749

Byt mack istället!

Tankar Jet, Preem eler Statoil.

Statoil har fått nya pumpar där jag bor. Efter det fungerar det inte bra där. Preem fungerar alltid (fullt ös inga problem!) Även JET.

Prova med "pistolen tjugo i tolv" (ca). Fungerar ibland (även på Statoil)

Slutsats, visst har Musen problem att den inte gillar de känsligaste pumparna, men prova byt mack först!

Lasse

2005:a

  • 7 months later...
comment_92280

Tankade hela förra sommaren på Jet, o det gick hur bra som helst.

Men det var ju i höstas som nästan alla mackar sänkte sina hastigheter för att det MÅNGA fler bilar än mustanger som hade problem med att tanka på fullfräs.

Så i år har det blivit Jet, Statiol och nu senast var det Shell. Inga problem alls att tanka :D

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...