mnilsson October 10, 2009 Report October 10, 2009 Hej,man behövde inte titta länge för att besluta sig för att pensionera kabelhärvorna till min 66:a. Det blir ett nytt (egenkonstruerat) system med litet fler säkringar och ett antal reläer. Jag funderar på lämpliga placeringar för dessa enheter. Har ni några erfarenheter av detta? Jag tänker väl mest på var grejorna får plats.mvh, Mats Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 10, 2009 Report October 10, 2009 Hej.Jag byggde eget el på en 65a, plattsen för säkringar mmblev som på 67, torpedväggen ovanför gaspedal insidangivetvis. Citera
Pelle cmc 375 October 10, 2009 Report October 10, 2009 Jag använde original kabelhärvor men kompletterade med ljusrelä + relä till signalen och plaserade dom här med minimalt ingrepp i härvorna!//Pelle Citera
Ingo October 20, 2009 Report October 20, 2009 Alltså gäller det att elsystemet ska se orginal ut så behåll orginalplacering.men ska man ha det praktiskt så är ju det bästa att få relän och säkringar på inner skärmen.orginalplaceringen suger ju även när man är i 20årsåldern och ska byta säkring,och när man är 50 plus finns inget postivt med den placeringen.vet en bekant som tog relä och säkringshållare från en saab 900 redan på 80talet och byggde nytt med moderna säkringar och relän,blev hur bra som helst.problemet var att han behövde aldrig byta just några säkringar eller relän..Ska man bygga resto mod eller åt det hållet tycker jag absolut att man ska tänka till med elsystemet.. Citera
Recommended Posts