Tobias CMC1505 October 11, 2009 Report October 11, 2009 Ja, som rubriken.Har alla Mustangägare katt?Min man till vänster vill hälsa att; "Jag äter er alla som mumsbitar, nam nam!" 8) Mvh / Tobias och Kasperhttp://cheezburger.com/View.aspx?aid=10 ... =recommendPå höger sida hittar du "Click for more" och så får du se massa mer roliga kattbilder. Citera
Per Berglund October 11, 2009 Report October 11, 2009 Nej jag har ingen katt men mina grannar har det.Jag håller mig till hund.Så fort jag ser en katt på tomten så får han löpa fritt! Detta hände förra veckanKatten hängde ett bra tag faktiskt så till slut kalla jag in hunden.Ska väll säga att min hund är snäll och växt upp med katter.Skulle katten ramlat ner så hade han nog bara varit nyfiken och kanske själv fått en smäll. (har hänt)Men han håller min tomt ren från katter iallafall!! Citera
RoTe October 11, 2009 Report October 11, 2009 Jag gillar inte katter som är ute, dom förstör bara en massa. Gillar att springa på bilar, skiter i rabatter osv.Innekatter är dock ok, men då har vi problemet med hår, fast det är ju inte unikt för just katter... Citera
pools October 11, 2009 Report October 11, 2009 Nej jag har ingen katt men mina grannar har det.Jag håller mig till hund.Så fort jag ser en katt på tomten så får han löpa fritt! Detta hände förra veckanKatten hängde ett bra tag faktiskt så till slut kalla jag in hunden.Ska väll säga att min hund är snäll och växt upp med katter.Skulle katten ramlat ner så hade han nog bara varit nyfiken och kanske själv fått en smäll. (har hänt)Men han håller min tomt ren från katter iallafall!! Men herre gud, om du inte bodde så långt från oss, kunde det ju ha varitvåran Nasse som sitter där uppe i trädet. Som nu varit borta i 9 veckor.Men han kan väl inte ha kommit så långt bort? Det skiljer ju 70 mil. Att din hund är snäll och uppväxt med katter vet väl inte katten? Fy på dej!Man ska vara snäll med katter. Inte skicka ut hunden för att få sej ettgott skratt. Mvh.pools Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 11, 2009 Report October 11, 2009 Katten borta ordningen återställd. Citera
JohnB October 11, 2009 Report October 11, 2009 Story # 1;En kompis hadde en gång en 70 tals Datsun 260Z. (Om ni vet....) Denna 260Z hadde han svetsat rost på, lite plaststyling med mera enligt 80 talets senaste mode. Sen va det lite plasta og slipa. Sen på Fredagskvelden bar det inn i garaget, på med grundlack og klar for hellakering i skrikande chromgul. Såg kanonfint ut. ....et tag..... tils katten inte tyckte om fargen og fikk for seg att ta en promenad på den just nylacerade bilen Att min kompis sen børjade leta efter nåt att skjuta med...Ja ni fattar....Nei han traff inte katten, men det tog ett tag innan den flyttade hem Story # 2;En annan kompis va plågad av villkatter utan for sitt hem. Detta hemmet ligger næra Ryska grensen og lite ute i villaveg. Så han hadde sin haggelbøssa strategisk plaserad innanfor dørren. En dag nær hans farsa kom hem var han ute å jagade på några villkattar. Hans farsa sa då; La dom vara, dom forstør ju inget.....Efter middag og en liten tupplur skulla hans farsa ut med bilen igjen. Starta upp sin gamla 245, backade ur garaget og kjørde i veg. Min kompis blev lite forvånad nær farsan tvernitade efter ca 200 meter, backar tilbaks i stor hastighet, kommer ur bilen og SKRIKAR; Var er hagelbørsan? J"##¤%a kat"##¤¤¤¤...... Min kompis fattade inget. Men efter att farsan hadde jagat rundt og tagit kål på en stykk villkatte kom forklaringen. En eller annan katt hadde pinkat i friskluftsintaget Det blev vel lite lukt nær han slog i gång varmeflekten Jag tyckar om katter men det er inte alltid dom tyckar om meg John Citera
bosewallius October 12, 2009 Report October 12, 2009 Här i Texas skiter katterna direkt på gräsmattan vilket jag hatar.Försöker jaga bort dem men missar ibland. Vattenslangen kan göra susen ett tag men det är svårt att vara beredd med den när de dyker upp.Enligt lag får inte katter eller hundar springa fritt men folk skiter i regeln.Ett tag slängde jag tillbaka kattskiten till grannens tomt (hade 5 katter)men det gjorde grannsämjan lite ansträngd.De bästa är ugglorna och bobcats (litet lodjur), en permanent lösning och grannarnas kattantal har minskat till rimliga propotioner.Bosse Citera
ThomasFB October 13, 2009 Report October 13, 2009 "Vad är det för dille ni fått på alla dessa katter?"Det hände i början av evolutionen att man delade ut egenskaper djuren skulle ha. Av alla djur hamnade hunden och katten av nån anledning sist då man skulle ställa upp sej.Då det var hundens och kattens tur, sa chefen för evolutionen:Nu har jag bara två påsar med egenskaper kvar att dela, den ena påsen innehåller en massa goda egenskaper, medan den andra innehåller mest överblivet skräp jag sopat upp från golvet. Man kunde inte komma överens vem skulle få påsen med dom goda egenskaperna och vem skulle bli med dom dåliga, så man drog lott.Gissa vilket djur förlorade? Citera
Per Berglund October 13, 2009 Report October 13, 2009 Men herre gud, om du inte bodde så långt från oss, kunde det ju ha varitvåran Nasse som sitter där uppe i trädet. Som nu varit borta i 9 veckor.Men han kan väl inte ha kommit så långt bort? Det skiljer ju 70 mil. Att din hund är snäll och uppväxt med katter vet väl inte katten? Fy på dej!Man ska vara snäll med katter. Inte skicka ut hunden för att få sej ettgott skratt. Mvh.poolsJag tror det är grannens katt men inte säker.Väldigt orädd var den iallafall.Jag är djurvän så jag vill självklart inte skada katten.Katten vet nog mer än vi tror! Den utmana ödet och gick mot hunden självmant och när katten passerade tomtgränsen så triggades hunden direkt.Katten får skylla sig själv den är ju lös!Min hund är bunden 99% av tiden i löplina och även då hade han fått jaga upp katten i trädet.Djur fixar rangen sinsemellan bäst utan vår inblandning.Kör vattenslangen själv mot katter ibland och det känns mer elakt. Citera
Tobias CMC1505 October 13, 2009 Author Report October 13, 2009 Min far och hans bror var ute och gasade lite rallybil en dag.Dethär var någon gång under 1970 så att köra rallybil ute på vägarna var inte så farligt.Polisen hade ju inte en chans att komma ikapp ändå !Men men, svängen gick genom Haninge och så var dom påväg in mot storstan. (På den tiden gick inte E4/E6 raka vägen)Efter en kurva så hoppar det en katt upp framför bilen! Dom hör båda en riktig smäll och backar tillbaka för att kolla.I väggren så står det en katt och bara stirrar rakt fram. Inte ett liv.Dom försöker att skaka lite vett i den men ingenting händer så dom tror såklart att dom träffat den i huvudet.Min far tycker att det är lika bra att ta slut på kattens lidande och hämtar ett fälgkors i bilen.. ja resten kan ni lista ut själv.Efter detta så hoppar dom in i bilen igen och gasar vidare.När dom kommit fram så möts dom utav broderns tjej som kommer springandes.-"Vad har ni gjort?! Det sitter ju en katt i grillen!" Citera
Guest my little pony October 13, 2009 Report October 13, 2009 Vad sa hussen.......När katten åt upp mus(s)en.....- Det var som "katten" ( Vi har 2 st katter som är musdödare....en tredje ute vildkatt reste hem till himlen för en månad sen...) Gud va de gör nytta med att plocka bort mus(s)ar från vår jord..... mvh "my little pony" Citera
pools October 13, 2009 Report October 13, 2009 Hatar katter Men katten älskar dej tydligen...? Citera
LasseS October 13, 2009 Report October 13, 2009 Du är snäll du Janne som ställer upp som värmedyna åt din katt Hade det varit din egen vilja så hade du väl varit i garaget istället för i soffan.Alla katter är väl väldigt olika men när min svarta skogskatt försvann för 2 år sedan så märktes det ganska snart på att det låg spillning efter diverse djur överallt (katt,räv o. grävling??) så tydligen så höll han det mesta borta, grannens katter vågade sig inte till våra hus på 2-3 veckor och sedan så blev det snart kattspår på bilarna i logen. Han var ett väldigt bra kompis som INTE pissade i sandlådan eller sprang på bilarna och som alltid var med när vi var ute o. grejade och som dessutom klarade sig själv med lite hjälp av grannen när vi åkte på semester. Jag har haft både Chihuahua, Gråhund och Storpudel men tycker nog att Skogskatten var trevligast att ha i familjen, okej han satt inte fint och gav vacker tass men det är inte det viktigaste med en katt direkt Citera
Recommended Posts