Jump to content

Bortprogramerad fartspärr.


mike85

Recommended Posts

Varför vill man köra så fort? Har ni dödslängtan?

Nope, tror ingen här har det, men det är väl som för de flesta att det man har i sin ägo måste man kolla hur mycket det kan prestera (gissa varför jag inte kör hoj......)

Måste väl ändå erkänna att jag nog inte varit så mycket över lagstagdade hastigheter med min lilla Musse som jag har i min ägo (Men jag har ju haft plastpulkor och kört lite "förädlade folkor(typ Porscherade ägg) " tidigare)

Link to comment
Share on other sites

Varför vill man köra så fort? Har ni dödslängtan?

Nä jag har inte dödslängtan men jag har kört i 240 med min musse å jag gillar det (jag e kanske e en idiot).var nyfiken på hur mycket mer den kunde ge som chilli skrev...man e nyfiken.

Link to comment
Share on other sites

Min går i 237 km/h enligt GPS:en när fartspärren slår till, men för att återgå till frågan:

Kanska svårt att svara på men hur mycket kan GT:n maxa utan spärren med originalmotor?

Någon?

ingen som prövat ?

Link to comment
Share on other sites

Jag körde min i 200 en gång. Huven såg ut att vilja avlägsna sig själv från bilen. Förarfönstret började glappa mot tätningen. Kombinationen av Loud Mouth och vindbrus gjorde att jag inte hörde vad jag tänkte.

Trevligt sätt att ta sig fram? Nej! :--

Finns många bilar som är mer lämpade för hastigheter 200+km/h. Dessa är ofta av tyska fabrikat. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag körde min i 200 en gång. Huven såg ut att vilja avlägsna sig själv från bilen. Förarfönstret började glappa mot tätningen. Kombinationen av Loud Mouth och vindbrus gjorde att jag inte hörde vad jag tänkte.

Trevligt sätt att ta sig fram? Nej! :--

Finns många bilar som är mer lämpade för hastigheter 200+km/h. Dessa är ofta av tyska fabrikat. ;)

jag har inga problem vad det gäller huven å fönstret.Att höra Loud mouth tycker jag är underbart.

Tycker jag att det är ett trevligt sätt att ta sig fram på?.......JA!!

Link to comment
Share on other sites

271Km/h på GPS:n fick jag upp min 06:a i. CAI, avgas, tune, chassi och bromsar som var mer gjorda för det jämfört med original :--

Mycket stabilt och fint gick det, förutom att huven fladdrade runt som fan. Huvlås vore nog en bra investering om man tänkt köra flera Tysklandsrundor!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Jag åkte några gånger maxfart med Mussen (250 på mätaren). Det var spännande :)

Utan sänkning osv är det en rätt svajig känsla. Men ack så roligt endå.

Synd att man inte får åka så fort bara.

Kanske drömde jag :think:

Link to comment
Share on other sites

Jag åkte några gånger maxfart med Mussen (250 på mätaren). Det var spännande :)

Utan sänkning osv är det en rätt svajig känsla. Men ack så roligt endå.

Synd att man inte får åka så fort bara.

Kanske drömde jag :think:

Motorhuven höll sig kvar på plats i den farten? :) Den vill gärna fladdra.

Link to comment
Share on other sites

Jadå den är ju tillverkad för dom farterna så det är ingen fara. Men det ser såklart lite oroligt ut :)

Ja, det ser lite oroligt ut. :) Min huv öppnade sig till säkerhetsläget vid 160 km/tim och då stannade jag där jag hittade orsaken. För högt uppskruvade gummipluggar under huven.

Link to comment
Share on other sites

4 pers i bilen .Mätaren ut ca 270-280 och den forsatte öka.Mycket tyst och stabil inget obehag alls sackade dock när man lägger i 6an

orkade till cirka 250.Vet inget om någon fart spärr finns ingen på min iallafall :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...