stickan ht-68 November 4, 2009 Report November 4, 2009 För att byta bussningarna i struten, bör man avlasta framvagnen med att hissa upp den något, antingen helt från golvet eller att den just tangerar, Underlättar det något i så fall ? HT -68, 302astickan Citera
Janne Holm CMC1740 November 4, 2009 Report November 4, 2009 Tror att det är många inklusive mig vad du menar med struten men får jag gissa att det är "casterstaget" du menar så har det nog ingen betydelse hur du har framvagnen upphissad är det det du menar så ska jag berätta om mitt byte av dessa som var ett elände Citera
stickan ht-68 November 4, 2009 Author Report November 4, 2009 Visst det är casterstaget som nog är den rätta benämningen, rod finns det ju också en benämning på men vi håller oss till casterstaget.Frågan var om man behövde avlasta framvagnen men du har ju redan svarat på den frågan så jag tackar så mycket. Ska under i morgon och försöka banka loss den .stickan, HT -68 Citera
Janne Holm CMC1740 November 4, 2009 Report November 4, 2009 Okey kan berätta då jag bytte mina bussningar fick jag skära bort mina muttrar som på casterstagen och hade ett elende att hitta nya. Hittade föresten inga nya i svedala utan fick gå till en gammal hovreparatör och leta i hans gamla lådor ute på vischan han är föresten våran egen ansvarig för våran ansvariga för våran elimenenta MHRF försäkring numera då vet ni vem jag menar An.... Ni....sonD.V.S de muttrarna med gängningen är inte lätta att hitta i sverige Citera
stickan ht-68 November 5, 2009 Author Report November 5, 2009 Kröp under i morse, Någon av förra ägarna har tydligen varit där och försökt att få loss den med påföljd att gängorna är fördärvade. Det blir nog till att kapa och svetsa dit ett nytt gängstål, men då i m gäng.Vet du om vid borttagning avfrämre krängnigshämmnare, kan framvagnen även stå pall på backen eller bör man avlasta den från golvet. Besiktade idag, dålig bromsverkan där bak så det var ju ett enklare fel. Nu har man ju i alla fall 4-5 månader att dona med framvagnen ska byta ut samtliga bussningar sen på med nya torq trust fälgar och en framvagnsinställning sen är väl kärran som ny där framme hoppas jag. stickan ht-68 Citera
Janne Holm CMC1740 November 5, 2009 Report November 5, 2009 du kan ju alltid ta vinkelslipen och kapa bort muttrarna på staget för att sedan ta bort det och lämna staget till någon som kan svarva nya gängor på staget med passande gängsnitt Citera
THOMAS November 5, 2009 Report November 5, 2009 Varför inte skaffa ett annat stag,med hela gängor ?Svetsa i ett caster stag som tar all kraft vid en inbromsning skulle jag personligen aldrig göra. Citera
ThomasFB November 5, 2009 Report November 5, 2009 Det blir nog till att kapa och svetsa dit ett nytt gängstål, men då i m gäng.Jag är inte det minsta religiös, men nu måste jag öppna käften:,,,,,,,,HERREGUD,,,,,,,, Det är absolut livsfarligt att åka omkring med dylika detaljer svetsade. Citera
JohnB November 5, 2009 Report November 5, 2009 Kröp under i morse, Någon av förra ägarna har tydligen varit där och försökt att få loss den med påföljd att gängorna är fördärvade. Det blir nog till att kapa och svetsa dit ett nytt gängstål, men då i m gäng.Vet du om vid borttagning avfrämre krängnigshämmnare, kan framvagnen även stå pall på backen eller bör man avlasta den från golvet. Besiktade idag, dålig bromsverkan där bak så det var ju ett enklare fel. Nu har man ju i alla fall 4-5 månader att dona med framvagnen ska byta ut samtliga bussningar sen på med nya torq trust fälgar och en framvagnsinställning sen är väl kärran som ny där framme hoppas jag. stickan ht-68Svetsa EJ i någon av dine framvagnsdetaljer.Se også; http://www.boss302.com/smf/index.php?topic=43979.0;allJohn Citera
stickan ht-68 November 6, 2009 Author Report November 6, 2009 Efter lite eftertanke, det blir helt nya casterstag. Tack för alla goda råd. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.