BJÖRN_84 November 27, 2009 Report November 27, 2009 Hejsan alla glada har en mustang 2008 med shaker 500 o sattelit radioNu till fråga:Nr.1Går det att abonera o få sattelit radion o fungera i sverige.Hittade en sida Just för detta men framgår inte om det e möjligt att det skulle kunna fungera i sverige.Någon som vet??Nr.2 tänker absolut inte byta stereo mot någon eftermarknads men undrar om det går att uppgradera till shaker 1000 utan att man måste hålla på o klippa o tejpa kalblar etc??Behöver ingen plats i skuffen så gör inget att suben tar plats:)Finns det något fördraget för shaker 1000 suben?Behöver jag även orginal shaker 1000 enheten?Tackar på förhand för svaren! Citera
grufman November 27, 2009 Report November 27, 2009 1) Nepp, endast täckning över nordamerika. Alternativt en väldigt stor antenn (som ser över nordpolen) hehe2) Det är en hel del kabelpyssel om man vill byta till shaker 1000. Har kikat på en del am. forum om detta, och tyvärr är det inte helt enkelt. Mitt tips är att hinka in ett basrör i skuffen som man ansluter på traditionell väg. Citera
mike85 November 27, 2009 Report November 27, 2009 Kör på en eftermarknadssub.kan lova att den låter bättre också Citera
mike85 November 27, 2009 Report November 27, 2009 shaker 1000 är överreklameratDet är 500 också Citera
Jan Erik CMC 97 November 27, 2009 Report November 27, 2009 Shaker har ingen fm som är anpassad för europa, halva fm bandet saknas.... klart bättre att byta ut den. Citera
RoTe November 27, 2009 Report November 27, 2009 shaker 1000 är överreklameratDet beror på vilken musiksmak man har. 500 gör ett GRYMT bra jobb, men gillar man bas är 1000 ännu bättre. Citera
mike85 November 27, 2009 Report November 27, 2009 Jag gillar inte 500.har inte hört 1000 men bakhögtalarna och "topparna" fram låter skit enligt mig (lyssnar på rock).basarna i dörrarna funkar men jag bytte ut allt förutom stereon.Går inte att förklara skillnaden. Citera
BJÖRN_84 November 27, 2009 Author Report November 27, 2009 Jag gillar inte 500.har inte hört 1000 men bakhögtalarna och "topparna" fram låter skit enligt mig (lyssnar på rock).basarna i dörrarna funkar men jag bytte ut allt förutom stereon.Går inte att förklara skillnaden.jämför man mot tidigare bilar jag haft så e jag nöjd med ljudet.Men nu vet jag att det inte är så lätt att uppgradera till shaker 1000 o jag tänker absolut inte byta huvudenhet o radion funkar kalas fint.Då jag gillar orginal stuket i bilen.Passade högtalarna i orginal hålen osv??Orkade stereon driva dina högtalare fullt ut?mest nyfiken Citera
MOS November 27, 2009 Report November 27, 2009 Jag har 1000-systemet med bashögtalaren bak. Rejält tryck så det räcker. Mustangen är ju ganska "naken" under sätena och i dörrsidan så det blir lite plåtlådekänsla. Montering av isolermattor borde förbättra ljudbilden. Detta och en separat equalizer (om det går att koppla in) är mina planer. /MOS Citera
mike85 November 28, 2009 Report November 28, 2009 Jag gillar inte 500.har inte hört 1000 men bakhögtalarna och "topparna" fram låter skit enligt mig (lyssnar på rock).basarna i dörrarna funkar men jag bytte ut allt förutom stereon.Går inte att förklara skillnaden.jämför man mot tidigare bilar jag haft så e jag nöjd med ljudet.Men nu vet jag att det inte är så lätt att uppgradera till shaker 1000 o jag tänker absolut inte byta huvudenhet o radion funkar kalas fint.Då jag gillar orginal stuket i bilen.Passade högtalarna i orginal hålen osv??Orkade stereon driva dina högtalare fullt ut?mest nyfikenJag satte ett tvåvägs kitt i dörrarna.en 6,5" där basen satt som är 7" eller 7,5".inte 8" iaf.gjorde ett par adaptrar till dom och jag satte diskanterna där dom övre satt.lika så där bak fast 5,25".Jag använder inte original stegen men 500an klarar av det bra,det ger ett klart ljud från den med andra element.har två 12" i skuffen.Jag ska inte heller byta huvudenheten.den är jag nöjd med.Det är på ett sätt könt med original men jag gillar att lysna på högt å klart ljud. Citera
ErikC December 2, 2009 Report December 2, 2009 Sirius XM Radio kommer att börja sändas över hela världen nästa år. Liberty Media har gått ihop med Sirius XM för den dealen för inte så länge sen.Satellitradio är f.ö. helt jävla underbart att ha, använder den varje dag! Var man än är så slipper man byta station, klockren täckning, 140+ kanaler att välja mellan och väldigt lite reklam, vissa kanaler helt utan. Citera
RoTe December 2, 2009 Report December 2, 2009 Sirius XM Radio kommer att börja sändas över hela världen nästa år. Liberty Media har gått ihop med Sirius XM för den dealen för inte så länge sen.Satellitradio är f.ö. helt jävla underbart att ha, använder den varje dag! Var man än är så slipper man byta station, klockren täckning, 140+ kanaler att välja mellan och väldigt lite reklam, vissa kanaler helt utan.Härligt! Förstår inte hur Europa kan ligga så fruktansvärt efter USA i många avseenden. HDTV är ju också en sak jänkarna är ca 10 år före oss på. Citera
BJÖRN_84 December 3, 2009 Author Report December 3, 2009 Sirius XM Radio kommer att börja sändas över hela världen nästa år. Liberty Media har gått ihop med Sirius XM för den dealen för inte så länge sen.Satellitradio är f.ö. helt jävla underbart att ha, använder den varje dag! Var man än är så slipper man byta station, klockren täckning, 140+ kanaler att välja mellan och väldigt lite reklam, vissa kanaler helt utan.Fan va underbart!!Sitter o lyssnar på deras internet radio dom hade några gratis dagar verkar grymt sjysst!!!Skall helt klart regga mig när dom börja sända worldwide lär ju absolut inte va sämre i bilen och som du säger det finns ju ca 140 kanaler att välja på o slippa all reklam på vissa är ännu bättre då man verkligen lessnat på ALL reklam som sänds här nu. Citera
musse tommy December 3, 2009 Report December 3, 2009 Sirius XM Radio kommer att börja sändas över hela världen nästa år. Liberty Media har gått ihop med Sirius XM för den dealen för inte så länge sen.Satellitradio är f.ö. helt jävla underbart att ha, använder den varje dag! Var man än är så slipper man byta station, klockren täckning, 140+ kanaler att välja mellan och väldigt lite reklam, vissa kanaler helt utan.HejsanFör mej som missat allt med moderna satelitkanaler och dyl, vart köper man sånt, vad kostar det, går den att montera under armstödets uttag för radion eller Citera
Recommended Posts