Mmmange November 28, 2009 Report November 28, 2009 Som rubriken lyder....Var kan man köpa själva plåtkanten som är punktsvetsad i a-stolpen och vidare runt dörr öppningen. INTE själva kromlisten,utan den plåt där kromlisten sitter på...ja, ni kanske fattar vad jag menar. Jag har bara hittat kromlisten och massa olika gummilister men inte det jag söker. Det kanske inte finns att få tag i utan man får själv bocka en i ekonomiplåt? Skälet till att jag söker det här är att den är sönderrostad just där och så klart både på vänster och höger sida , men själva a-stolpen och taket är fräscht. Jag har katalog från Tonys Autoparts och U.S Car Parts och sen har jag sökt på internet utan resultat. Det kan väl inte bara jag som har (eller har haft) rost där..Hur har Ni gjort Citera
CMC 1061 Berra November 28, 2009 Report November 28, 2009 Testa Sven Ullman. Han fixar det mesta. till det bästa kvalliteBerra Citera
Magnus Helsingborg November 29, 2009 Report November 29, 2009 HejHär fanns det rost på min -70 också,när jag lagade den för några år sen,så fanns det inga rep delar att få tag på till detta,ser att det finns med till FB i NPD:s senaste katalog"drip rail roof"vill minnas att det var 3plåtar som var samman svetsade här med yttertakplåten överst,säkert därav rosten, om bilen varit utrustad med ac i fuktigt klimat,eller som min stod med pressening över på en gräsmatta,jag kapade i allafall delar från en reservdels kaross som jag köpt,och fällde i dessa på min,ganska mycket passande och pulande men det blev bra tillsist Mvh Magnus 2068 Citera
Mmmange November 30, 2009 Author Report November 30, 2009 Jahapp..det lät ju inget kul Men tack för tipsen ialllafall...Jag tänkte att jag skulle bocka till en egen, men efter att tagt bort kromlisten runt taket insåg jag att det inte var så lätt utan man behöver en "äkta" plåt för att få dit kromlisten igen då sen både var rundad och falsad. Aja... jag får googla vidare å se om nån kan tänkas ha det. Citera
Mmmange November 30, 2009 Author Report November 30, 2009 Jahapp...fått svar från Sven Ullman och som jag misstänkte: Fanns bara till fastback... och DYRA! 1800:-/paret så det blir att rädda det som finns å pyssla å trixa ihop nåt eget... MEN: Fick besök av en inom blästring/målning idag på jobbet och han har lovat att ta sig an min Mustang och blästra rent den till mig! Fick beröm över den förresten...för det var inte mycket rost att bråka om! Aja, förrutom det vid A-stolpen då, men inget under framskärmar i dörrrar under bilen och i motorrummet! KUL! Så nu är renoveringen igång på allvar!!!Såg förresten på Over Haulin´ på TV idag där dom fixade en Mustang Fastback ´66 ...Oj, vad sugen man blir på att åka till jobbet och greja med bilen nu!Fast min blir nog Röd (som den är idag)och inte blåsom den på TV Men iallfall blir det Shelby stripes! En annan sak var ju det att jag fick hjälp med att mäta upp kompet i motorn oxå.... Det såg ju inte så bra ut.... Suck, så det är ju oxå ett bekymmer jag måste ta mig an i vinter när ändå motorn är ur...Hoppas vintern blir lång och att jag får mycket pengar i julkapp! Citera
fast66 December 4, 2009 Report December 4, 2009 Ang kompet...ta reda på om det är styrningarna som är dåliga lr ringarna!Förmodligen är ju det mesta slitet eftersom kompet var någorlunda jämnt, men slå i en skvätt olja i en cyl i taget och gör om provet så du vet. Blir det bättre komp är det alltså ringarna som är dåliga... Citera
Mmmange December 4, 2009 Author Report December 4, 2009 Tack för tipset! Då ska jag göra det så fort jag får lite tid... Troligtvis är det som du skriver, att det mesta är slitet. Men motorn ska ur under vintern för en redig genomgång och byta det som är slitet. Hoppas bara man inte har "vändkanter" som man får bråka med bara Citera
johanna104 December 30, 2009 Report December 30, 2009 har du kommit på vad du ska göra med rosten? har samma sak på min bil, vet inte riktigt vad ja ska göra... mvh johanna Citera
Mmmange December 30, 2009 Author Report December 30, 2009 Mjaaaaa..jag tror det.Jag har börjat att borra ur punktsvetsarna, tagit bort den gamla listen och tagit bort så mycket jag vågat av den "raka" och rostiga plåten....sen ska jag svetsa dit en likadan och spara själva kanten/falsningen som jag efter ha fått karossen blästrad ska punkta tillbaka igen.Annars, om inte det fungerar köper jag nog de till fastbacken.. Jag tror ju att det passar just just där man har rost. d.v.s. vid A-stolpen. resten kapar jag nog bara bort.... Svårt att förklara men jag lovar att fixa bilder hur jag än gör! Citera
johanna104 January 2, 2010 Report January 2, 2010 tack för svaret...ska se om jag hittar ngn plåtslagare som vill hjälpa mig.. känns inte som om det är något ja klarar av sj. du får gärna lägga ut bilder under arbetet... mvh johanna Citera
pools January 2, 2010 Report January 2, 2010 Johanna! Fyll gärna i din profil, vi har inte så många tjejer med på forumet,och det skulle va kul att veta lite mer om dej. Var du bor, vad du har för bil, m.m.Mvh.pools Citera
Guest my little pony January 2, 2010 Report January 2, 2010 Jag tror nog Johanna är en transing så länge det inte finns nå profil.......alltså han heter hanJohan.....igentligen...... Citera
Mmmange February 18, 2010 Author Report February 18, 2010 Fick ett samtal igår kväll från Mustangparts som var i USA på en bilskrot och hade hittat ett par fräscha lister som de skulle se till att plocka bort och ta med hem till mig! Vilken service! Det är bara det jag väntar på...sen är det dax för lack! Bilen har under vintern blivit totalblästrad (även under!), fått lite plåtar bytta, primad, grundad, lackad under, inne i kupén samt motorrum. Motorn är hos Best Engine Shop i Karlskoga för "lite" översyn..växellådan är hos T.A.T.S för "preppning" och genomgång! Jag har beställt massor med nya delar som kommer V.12 Tjaaaa, det som "bara" skulle bli en vinteröversyn blev visst en totalrenovering! Tanken är att den skall bli klar till sommaren! Citera
Recommended Posts