JockeH Posted December 3, 2009 Report Share Posted December 3, 2009 Har lyft ur snurran ur min 70 Mach1:a för renovering.Tänkte passa på och fräscha upp motorrummet, är det klåparaktigt och osnyggt att pensla motorrummet? Har för mig jag sett någon bild på penslat motorrum som såg mkt fint ut. Vilken typ av färg ska jag använda isåfall för bästa resultat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JockeH Posted December 3, 2009 Author Report Share Posted December 3, 2009 Sökfunktionen är bra att testa innan man frågar har jag hört. Hittade en uttömmande tråd på ämnet.http://forum.mustangclubsweden.org/viewtopic.php?f=2&t=8901&hilit=motorrum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 Posted December 3, 2009 Report Share Posted December 3, 2009 Tja pensla ett motorutrymme låter lite märkligt, hade en kompis då jag gjorde lumpen för nästan trettio år sedan som rollade hela sin bil med eldsflammor blev riktigt bra om man stog på trettio meters avstånd. det viktigaste är nog ändå att du gör ett bra underarbete innan du du lackerar ditt motor utrymme och pensla på färg vill jag nog avråda ifrån. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted December 3, 2009 Report Share Posted December 3, 2009 He jo ni du har säkert sett minna motorrum och jag kan inte påsstå att jag behöver skämas, jag tycker bilderna är övertygandeoch att det fram för allt passar i den ekonomiska värld vi lever ijust nu . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassemålare CMC 2071 Posted December 3, 2009 Report Share Posted December 3, 2009 Håller med dig Lasse gör man bara ett nogrant arbete så brukar det semycket bra ut, se bara till att du har en färg som flyter ut ordentligt.MVh Lasse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias CMC1505 Posted December 4, 2009 Report Share Posted December 4, 2009 Har också penslat mitt, väldigt fint faktiskt. Självklart så skulle jag ju viljat spraylackera det.Men samtidigt så vill jag ha en 427cui med Supercharger som bara drar 0.5L milen. Har man inte helt alla pengar för att spraya det så räcker det med att pensla det, om man säger så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted December 4, 2009 Report Share Posted December 4, 2009 Vår förre ordförande, Göran Forsberg, gjorde en renovering avsitt motorrum i Mustang Forum nr. 1999-2. Han gjorde det medsprayfärg, utan att lyfta ur motorn. Jag blev väldigt inspireradav den artikeln och gjorde likadant. Det är lite jobb. Men villman inte lyfta ur motorn, så blir det mycket bättre än att penslapå färgen. Om du kan vänta lite så ska jag skanna artikeln ochlägga in den här på forumet. Jag hoppas det är OK att göra såGöran?Mvh.pools Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassemålare CMC 2071 Posted December 4, 2009 Report Share Posted December 4, 2009 Använd bara rätt färg som flyter ut ordentligt och inte torkarför snabbt så blir det bra. MVH Lasse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted December 4, 2009 Report Share Posted December 4, 2009 Här kommer artikeln. Jag väntade inte på nåt svar från Göran, utan lägger ut den ändå.Jag tror inte han har nån "copyright" på denna artikel. En liten anmärkning bara: använd aluminiumfolie runt det som inte ska sprayas. T.ex.kabelstammar, bromsrör m.m. Lätt att sätta dit, lättare att ta bort. Bilderna är små, går inte göra större, men kopiera dom och skriv ut, så har ni artikeln.Mvh.poolsMotor100.jpg[/attachment:os9rt4qc]Motor101.jpg[/attachment:os9rt4qc]Motor102.jpg[/attachment:os9rt4qc] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg Posted December 4, 2009 Report Share Posted December 4, 2009 Jag penselmålade min motor samt motorrum i somras och resultat blev jättebra tycker jag jämnfört med hur det såg ut innan arbetet påbörjades. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis Posted December 10, 2009 Report Share Posted December 10, 2009 pensla funkar nog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts