freddan302 February 6, 2010 Author Report February 6, 2010 Har inte hänt så mkt på sista tiden mer än att jag har rengjort lite i motorutrymmet... Nästa grej på listan är att montera intercoolern i fronten, bilder kommer på det när det är dax! Motorns plats:Och såhär står allt i nuläget:Sen så har motor-receptet ändrats lite...Det blir:Edelbrock E-Street TopparEdelbrock Performer 5.0 InsugCompCams Gold rullvippor 1.675mm gasspjäll Citera
Lassemålare CMC 2071 February 6, 2010 Report February 6, 2010 Spännade, hur mycket deg lägger du ner, kul och veta du är nämligen insprerande. Även om man bara drömmer. MVH Lasse. Citera
grufman February 6, 2010 Report February 6, 2010 hoppas du kör en riktig storstädning i motorrummet. Typ på med avfettning och diskborste!!! Citera
freddan302 February 7, 2010 Author Report February 7, 2010 Spännade, hur mycket deg lägger du ner, kul och veta du är nämligen insprerande. Även om man bara drömmer. MVH Lasse. Hehe ja det är en del pengar, sen jag köpte bilen har jag säkert lagt ner lika mycket till på saker till den Snart läge för nya kränghämmarfästen?Jo, det hade väl suttit fint! Dom där orginal plåtfästena lär ju flexa en del... hoppas du kör en riktig storstädning i motorrummet. Typ på med avfettning och diskborste!!!Jo det blir strax, har bara torkat av det värsta då vattnet är fryset för tillfället i garaget... Citera
freddan302 February 11, 2010 Author Report February 11, 2010 Hej alla! Det har inte hänt så mycket men en liten update kan man väl göra...Först har det kommit hem lite grejer! Wayzee's Billet Remhjul, fina grejer...Lite ford racing 42# spridare...Sen har jag blästrat lite grejer som ska skickas på elförzinkning Citera
nikohm February 11, 2010 Report February 11, 2010 Ser fint ut det där. Vart skickade du grejorna på elzinken och vad kostade det ? Bra tråd kepp it coming Citera
grufman February 11, 2010 Report February 11, 2010 passa på och fixa vattenrören på nedre insuget. Dom brukar rosta sönder inifrån. Citera
freddan302 February 11, 2010 Author Report February 11, 2010 Ser fint ut det där. Vart skickade du grejorna på elzinken och vad kostade det ? Bra tråd kepp it coming Jag skickar grejer till www.danod.se brukar inte vara så dyrt fast det beror väl på vad man skickar dit passa på och fixa vattenrören på nedre insuget. Dom brukar rosta sönder inifrån.Mina såg inte så farliga ut faktiskt... Går dessa att få tag på nya? Pris? Citera
grufman February 11, 2010 Report February 11, 2010 Ser fint ut det där. Vart skickade du grejorna på elzinken och vad kostade det ? Bra tråd kepp it coming Jag skickar grejer till http://www.danod.se brukar inte vara så dyrt fast det beror väl på vad man skickar dit passa på och fixa vattenrören på nedre insuget. Dom brukar rosta sönder inifrån.Mina såg inte så farliga ut faktiskt... Går dessa att få tag på nya? Pris?Dom går tyvärr inte att få tag på nya längre. Citera
freddan302 February 14, 2010 Author Report February 14, 2010 I helgen har jag gjort fästen och satt dit intercoolern...Började med att hänga dit den med lite ståltråd Och efter lite mätning, kapning och svetsning så var fästena klara... Har kvar att borra lite hål och sedan lacka allt! Citera
freddan302 March 4, 2010 Author Report March 4, 2010 Liten update! Har sålt min förra turbo och köpt en med .96A/R avgashus istället för mitt .68A/R jag hade tidigare! Även en blöja för avgashuset blev inhandlat... Väntar på allt från usa nu. Idag kom även min MAF "Mass Air Flow" sensor... 05-style med inbyggd lufttemp givare.Ska trycka genom denna, 3" diameter på röret. Ska räcka för typ 650 bakhjulshästar! Citera
freddan302 March 6, 2010 Author Report March 6, 2010 Installerat min intercooler nu ikväll samt provat med fronten på...Den slutliga installationen...Bakom fronten Citera
freddan302 March 13, 2010 Author Report March 13, 2010 Beställde från ebay en oljefilteradapter för att ta ut olja till turbon och även montera in oljetempgivaren...Fick dom i här om dan och dom ser väldigt fina ut! Skriver "dom" eftersom jag fick 2 stycken när jag bara hade beställt och betalat för 1 Man ska ha tur nångång! Citera
freddan302 March 14, 2010 Author Report March 14, 2010 Provade adaptern på blocket! Blir nog fint... Citera
freddan302 March 16, 2010 Author Report March 16, 2010 Du kanske skulle haft insug och kåpor i den färgen? Haha njeee Det räcker med den där lilla grejen...Snart kommer min nya turbo, kanske idag t.o.m... Citera
freddan302 March 18, 2010 Author Report March 18, 2010 Fick lite delar nyss! Min nya turbo, Masterpower T70 .96A/R, Turbofilt och en Taylor batterilåda.Några bilder!Dynamic flow.Turbofilt för att hålla nere tempen under huven.Batterilåda. Citera
Magic March 18, 2010 Report March 18, 2010 Jäklar vad fränt!Hur drar man grenrören på en V-motor när man ska köra singelturbo?Hur funkar det? Citera
freddan302 March 18, 2010 Author Report March 18, 2010 Jäklar vad fränt!Hur drar man grenrören på en V-motor när man ska köra singelturbo?Hur funkar det?Typ såhär ser det ut Citera
Tobias CMC1505 March 18, 2010 Report March 18, 2010 Går det ena grenröret bakom intercoolern ?Hur som helst, grymt !Bilen kommer gå som bara f*n. Citera
freddan302 March 19, 2010 Author Report March 19, 2010 Går det ena grenröret bakom intercoolern ?Hur som helst, grymt !Bilen kommer gå som bara f*n. Jo det går ett rör där bakom som ansluter vänster sida med den högra...Sedan går allt ihop på högra sidan och där sitter turbon Ja får hoppas på det! Citera
Magic March 19, 2010 Report March 19, 2010 Vilket pyssel! Men det blir säkert jävla bra!När hade du tänkt ha bilen rullande igen då? Till sommaren? Citera
freddan302 March 19, 2010 Author Report March 19, 2010 Vilket pyssel! Men det blir säkert jävla bra!När hade du tänkt ha bilen rullande igen då? Till sommaren? Jepps! Planen är att ha ihop den till sommarn nångång Ska börja med batterilådan härnäst i väntan på andra grejer... Update kommer! Citera
Jonasm March 29, 2010 Report March 29, 2010 Kul bygge Och den där gammla T5 lådan..vad blir de av den ? hon kanske skulle ta och flytta till mitt garage Citera
Recommended Posts