mikeo cmc 748 December 8, 2009 Report December 8, 2009 Jag tänkte koppla in min servopump till min 67:a, men upptäckte att jag bara har ett "uttag" för att koppla in slang. Ska det inte finnas två uttag på servopumpen? Citera
JanneJ December 8, 2009 Report December 8, 2009 Servopumpen har en tryck och en retursida.Trycksidan har någon form av skruvnippel typ hydraulkoppling.Retursidan brukar vara ett rör där man använder vanlig slangklämma. Citera
mikeo cmc 748 December 8, 2009 Author Report December 8, 2009 Servopumpen har en tryck och en retursida.Trycksidan har någon form av skruvnippel typ hydraulkoppling.Retursidan brukar vara ett rör där man använder vanlig slangklämma.Röret med retur har jag hittat. Kan det vara så att trycksidan sitter i centrum på pumpen där man också skruvar fast pumpen i fästet till motorn? Tyckte det såg lite annorlunda ut där än bara för att vara ett fäste. Citera
JanneJ December 8, 2009 Report December 8, 2009 Servopumpen har en tryck och en retursida.Trycksidan har någon form av skruvnippel typ hydraulkoppling.Retursidan brukar vara ett rör där man använder vanlig slangklämma.Röret med retur har jag hittat. Kan det vara så att trycksidan sitter i centrum på pumpen där man också skruvar fast pumpen i fästet till motorn? Tyckte det såg lite annorlunda ut där än bara för att vara ett fäste.[/quote:25i4wlix]En bild hade suttit fint.Jag tycker förresten att ditt bilbygge är riktigt snyggt Din tråd tillhör dem som jag alltid läser uppdateringarna på. Citera
mikeo cmc 748 December 8, 2009 Author Report December 8, 2009 Servopumpen har en tryck och en retursida.Trycksidan har någon form av skruvnippel typ hydraulkoppling.Retursidan brukar vara ett rör där man använder vanlig slangklämma.Röret med retur har jag hittat. Kan det vara så att trycksidan sitter i centrum på pumpen där man också skruvar fast pumpen i fästet till motorn? Tyckte det såg lite annorlunda ut där än bara för att vara ett fäste.[/quote:2jkfchjh]En bild hade suttit fint.Jag tycker förresten att ditt bilbygge är riktigt snyggt Din tråd tillhör dem som jag alltid läser uppdateringarna på.[/quote:2jkfchjh]Tackar så mycket, ditt bygge väldigt intressant det med läser varje uppdatering. Ja jag får väl ta en bild på hur det ser ut, kommer dock dröjja 1.5 vecka tills jag kommer hem till bilen nästa gång så jag får återkomma. Citera
mikeo cmc 748 December 19, 2009 Author Report December 19, 2009 Här kommer några bilder på min servopump. Det grövre röret är ju till oljestickan, det lång smala röret är väl till retursidan. Men frågan är vart jag ska koppla trycksidan, ska den kopplas till den muttern/skruv/hålet elelr vad det nu är för något? Citera
JanneJ December 20, 2009 Report December 20, 2009 Där är den!Distansen som du har innanför ska bort ( den ska förmodligen sitta mot motorblocket istället) och fästet ska sitta dikt an mot huset. Sedan är det bara att skruva dit hydraulslangen. Citera
mikeo cmc 748 December 20, 2009 Author Report December 20, 2009 Tackar så mycket för svaret. Jag får ut o skruva bort det där och kolla hur det ser ut. Citera
Recommended Posts