Jump to content

orginal stereo eller inte?


JanNilsson

Recommended Posts

Hej

Jag äger en fastback av årsmodell 70, då där inte sitter någon stereo i min bil tänkte jag införskaffa en.

Men frågan är vad man ska satsa på, en renoverad orginal stereo (och alternativt koppla till en nyare stereo under t.ex. sätet så man kan köra cd)

Eller köpa en nyare stereo som ska likna original stereon som då har en cd - växlare?

Vilket tycker ni att man ska ha?

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker helt klart att man ska skaffa något som passar i originalhålet, Finns ju en hel del modera apparater som passar samt som säljes av div mustangåterförsäljare.

Original radio tja hittar man en sådan så kan man vell lägga undan den i en låda eller något, kan ju vara roligt och ha.

Har själv än så länge original AM radio i 65:a cabben ( får in en och annan rysktaland kanal :shock: ) men den ska i framtiden ut och ersättas med någon nyare från custom autosound med tillhörande cd-växlare eller dyligt

Link to comment
Share on other sites

Saknar också orginalradion, men kommer inte sätta ditt något modernt. Tills vidare ska jag försöka sätta dit egengjord täckplatta med springande häst eller liknande. Hittar jag en radio med gammalt stuk som passar sätter jag dit den oavsett funktion. Tyvärr har jag inte lyckats hitta någon ännu, i fungerande skick kostar ju gamla apparater skjortan.

CD-spelare får sitta dolt under hatthyllan och köras fjärrstyrt.

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte min för 1600:- vet faktiskt inte om den funkar, har aldrig provat den.

Den funkar egentligen bara som "strömbrytare" för stereon i handskfacket. Många

har sett ut som fågelholkar när jag slagit på "radion", och sen använt fjärrkontrollen

för att byta station eller låtar. :--

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

Original AM/FM brukar ligga på ca 4-500 dolares på ebay utom, 65/66 som jag aldrig sett gå under $900. Den som John visar länken på kan sägert "passa" men är nyare än 69/70.

De som passar 69/70 har C9xx, resp D0xx-nummer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...