Jump to content

Featured Replies

comment_85291

Hejsan alla glada tänkte höra om någon vet hur på enklaste sätt man justerar huven?Förstår att det är på gångjärnen men hur kommer man åt bultarna på dessa??Måste få huven lite åt höger sida(Om man står mitt framför bilen) o lite bakåt(Mot vindrutan) vänster sida.

Tackar på förhand.

comment_85293
Hejsan alla glada tänkte höra om någon vet hur på enklaste sätt man justerar huven?Förstår att det är på gångjärnen men hur kommer man åt bultarna på dessa??Måste få huven lite åt höger sida(Om man står mitt framför bilen) o lite bakåt(Mot vindrutan) vänster sida.

Tackar på förhand.

Är det inte bara o lossa bultarna lite justera o dra åt?

Så har jag gjort på andra bilar.

Fast jag kanske inte riktigt förstår vad du menar?

:)

• Author
comment_85296

Tackar på förhand.

Är det inte bara o lossa bultarna lite justera o dra åt?

Så har jag gjort på andra bilar.

Fast jag kanske inte riktigt förstår vad du menar?

:)

Verkar va grymt trångt från motor utrymmet o komma åt dessa bultar.

• Author
comment_85317
Huven får du nog ha öppen.då e de inte trångt.

Anntar att du menar med stängd huv för DÅ blir de trångt.

fästena mot själva huven e det lungt men mot karossen även med öppen huv tycks det se trångt ut.Har för mig att Håkan sa att man lättast kommer åt dessa innanför innerskärmen men ser oxå trångt ut.

comment_85321

fästena mot själva huven e det lungt men mot karossen även med öppen huv tycks det se trångt ut.Har för mig att Håkan sa att man lättast kommer åt dessa innanför innerskärmen men ser oxå trångt ut.

Ta bort innerskärmen och upp med en kort 10mm nyckel så är det bara att lossa gångjärnen och flytta till önskad position. :thumbup:

• Author
comment_85330

Ta bort innerskärmen och upp med en kort 10mm nyckel så är det bara att lossa gångjärnen och flytta till önskad position. :thumbup:[/quote:2vb00dvw]

Lyckades se detta idag då jag var ute vid bilen.Lyckades tom flytta gångjärnen men glömde en massa viktiga prylar hemma som ett lackstift o märka upp o en tumstock hade inte vart fel.men nu vet jag hur skall justera detta.Det gick att ta via motorrummet oxå men det var mycket dåligt om utrymme.Tackar för svaren.