Jump to content

Recommended Posts

• Svar 84
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

Nu är det bekräftat att Spyker köper Saab vilket jag och många anställda har väntat på och hoppats på försäljning istället för nedläggning. Eftersom det är stort sett klappat o klart, kan det inte bli bättre. Speciellt för mig eftersom det råkar vara min födelsedag (tisdag) och betraktar denna glädjande besked som min present och kan fortsätta köra Mustang med superleende. :D

Nu är det bekräftat att Spyker köper Saab vilket jag och många anställda har väntat på och hoppats på försäljning istället för nedläggning. Eftersom det är stort sett klappat o klart, kan det inte bli bättre. Speciellt för mig eftersom det råkar vara min födelsedag (tisdag) och betraktar denna glädjande besked som min present och kan fortsätta köra Mustang med superleende. :D

Grattis :thumbup: John

SAABlar vilken fin födelsedagspresent,Robban :--:--

grattis till både dagen och jobbet!

Håller med lycka till alla som har med SAAB att göra skulle vara tråkigt om det gick åt skogen med en gammal svensk bilindustri fick lämna in. Fast känns ändå lite konstigt med alla intressenter av SAAB vad de vill egentligen med bolaget, men det får väl tiden utvisa. Men än en gång de som är SAAB anställda på något vis LYCKA TILL

Jag har i alla fall gjort vad jag har kunnat för SAAB.

Har beställt en ny 9-5 med leverans i slutet av Januari.

Så det är väll min dom knåpar på nu. :D

Tack, Mike och Janne! Det lär behövas för få fart på bilförsäljningen men jag tror inte det blir några problem. Det som man inte dör av, gör en starkare för nya utmaningar.

JohanT5. Var det inte din 9-5 som skulle till krockbanan? Just kidding. 8)

Detta skedde idag och jag var där.

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.715236

Detta är ett videoklipp där de möttes av anställda.

http://svtplay.se/v/1863621/jubel_motte_spykers_vd

Tack, Mike och Janne! Det lär behövas för få fart på bilförsäljningen men jag tror inte det blir några problem. Det som man inte dör av, gör en starkare för nya utmaningar.

JohanT5. Var det inte din 9-5 som skulle till krockbanan? Just kidding. 8)

Detta skedde idag och jag var där.

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.715236

Detta är ett videoklipp där de möttes av anställda.

http://svtplay.se/v/1863621/jubel_motte_spykers_vd

Måste vara en skön känsla att stå där. Vet själv hur det känns att jobba i ett dödsdömt företag men som rest sig på 9.

Kan bara hålla med alla F-n va bra det som hänt.

Väntar på två 9-5 or som nog vara färdigmonterade i slutat ev feb låter det som.

9-3an har vi någa av men nu väntar vi bara på nya 9-5 an då blir det säkert flera "firmabilar"

Har grattat flera inblandade redan men jag gör det så gärna här oxå :clap::clap::clap:

Nej jag säljer inte (inte förrens dom gjort sitt) vi förbrukar och jag köper.

Är bl.annat fordonsansvarig på Polisen i Uppsala så jag har häcken full.

Då vi inte har så många leverantörer att välja på så är det

oxå en av anledningarna till varför SAAB måste finnas kvar.

Jaa vad gör man inte för ett intressant jobb (civilanställd heter det)

Som gammal byggare med bilintresse kan man inte ha det så mycket bättre.

Joorå Saab är vanlig men gamla 9-5 håller inte måttet, på önskelistan.

9-1 miljöbil, 9-4 XWD miljöbil, nya 9-5 XWD 300hp+

Sak bli kuul :crazy::angel::clap:

Alla 9-5 Aero jag har testat har jag bara uppleft att motorn är alldels för stark för bilen jag har testat många Ja riktigt många lika rädd varje gång. Men jag hoppas verkligen att Spyker klarar av att dra upp Saab för svensk industris skull :clap:

Alla 9-5 Aero jag har testat har jag bara uppleft att motorn är alldels för stark för bilen jag har testat många Ja riktigt många lika rädd varje gång. Men jag hoppas verkligen att Spyker klarar av att dra upp Saab för svensk industris skull :clap:

För stark? Var bilarna trimmade eller original?

Du har testat 9-5:or men har du testat 9-3 Aero nån gång? ( V6) Jag har hårdtestat den modellen par gånger. Både aut och manuell. Inget fel på axet.

Jag hoppas också Spyker klarar av denna utmaning så vi får se hur det går.

Våra 9-5 har vi uppgraderat chassit på fjädrar, dämpare, bussningar och hjul blir en helt annan bil går att köra som f-n.

9-3 XWD med LSD (elektronisk bakre diff) är ingen dålig bil heller.

Volvon T6 AWD med polischassie är väldigt omtykt, nya XC70 däremot lite för orolig i höga hastigheter på dåliga vägar.

Man frågan om SAAB kontra Volvo beror nog på vem man frågar.

Man kan fråga sig varför svenska polisen "bara" kör svenska bilar. Jag tror knappast det är pga att svenska bilar är bäst i världen...

Nej det beror nog på att det är så få som är intresserad av att bygg och leverera.

Kraven är mycket omfattande och det ska man uppfylla och visa innan man får sälja en enda bil.

Alltså på vinst och förlust.

Detta är kanske den ultimata polisbilen Carbon Motors E7

[youtube:1mjh5fdy]http://www.youtube.com/watch?v=mcJcw6fm498&feature=related[/youtube:1mjh5fdy]