Jump to content

Recommended Posts

Servopumpen läcker ute vid remskivan, så därför inköptes en ren.sats med oringar o packningar till min 65-a 289 . Men hur får man bort remskivan ? Avdragare kanske ? Och hur klyver man pumpen ?

Att få av remskivan kan vara ganska knepigt, jag försökte med avdragare själv vilket slutade med att remskivan blev ap-skev!!

Jag tror du måste värma upp den för att få av den... Annars för att komma in i pumpen är det bara å lossa muttrarna som sitter på baksidan där tryckslangen går ut!!

//Mathias

Hej!

Jag vet inte hur pumpen ser ut i en -65:a men i min -68 så var det svårt att dela den. Men, lossa muttrarna bak och knacka med en träbit + hammare på kanten av burken. Då skall det nog lossna. Knacka runt runt flera varv så att burken inte blir skev, då håller den inte tätt.

Hoppas detta hjälper.

m.v.h.

• 2 weeks later...

Stoppade hela servopumpen i frysen över natten (efter att jag gett upp) slet upp den snabbt som attan och värmde skivan med en gassvets. Remskivan släppte då fint med hjälp av en avdragare och lite milt våld.

Innan detta hade jag ett rent h*lvete, sedan var det busenkelt att plocka isär och sätta ihop den igen.

Ett tips? är att lägga pumpen i frysen igen (akta frugans bullar :lol: ) efter renovering och remskivan i pannrummet ;) då är det bara att släppa på remsivan igen. Antar att skivan är krympt på axel från fabrik ?!?

/Tommy

Enligt shop manualen ska man, för att ta av remskivan, använda ett specialverktyg benämnt T65P-3A733-A men om man inte vet hur ett sådan ser ut ;) så är det lättare att köpa det på Hansen Racing, där heter det #PTO W87020 kostar 390:- (prislista från 2003)