March 22, 200421 yr comment_4909 Servopumpen läcker ute vid remskivan, så därför inköptes en ren.sats med oringar o packningar till min 65-a 289 . Men hur får man bort remskivan ? Avdragare kanske ? Och hur klyver man pumpen ?
March 22, 200421 yr comment_4913 Att få av remskivan kan vara ganska knepigt, jag försökte med avdragare själv vilket slutade med att remskivan blev ap-skev!!Jag tror du måste värma upp den för att få av den... Annars för att komma in i pumpen är det bara å lossa muttrarna som sitter på baksidan där tryckslangen går ut!!//Mathias
March 23, 200421 yr comment_4930 Hej!Jag vet inte hur pumpen ser ut i en -65:a men i min -68 så var det svårt att dela den. Men, lossa muttrarna bak och knacka med en träbit + hammare på kanten av burken. Då skall det nog lossna. Knacka runt runt flera varv så att burken inte blir skev, då håller den inte tätt.Hoppas detta hjälper.m.v.h.
April 4, 200421 yr comment_5200 Stoppade hela servopumpen i frysen över natten (efter att jag gett upp) slet upp den snabbt som attan och värmde skivan med en gassvets. Remskivan släppte då fint med hjälp av en avdragare och lite milt våld.Innan detta hade jag ett rent h*lvete, sedan var det busenkelt att plocka isär och sätta ihop den igen. Ett tips? är att lägga pumpen i frysen igen (akta frugans bullar ) efter renovering och remskivan i pannrummet då är det bara att släppa på remsivan igen. Antar att skivan är krympt på axel från fabrik ?!?/Tommy
April 4, 200421 yr comment_5205 Enligt shop manualen ska man, för att ta av remskivan, använda ett specialverktyg benämnt T65P-3A733-A men om man inte vet hur ett sådan ser ut så är det lättare att köpa det på Hansen Racing, där heter det #PTO W87020 kostar 390:- (prislista från 2003)
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.