Jump to content

Recommended Posts

jag skulle vilja har lite mer pulver i motorn på mig -65 cab. någon som har något bra förslag på hur man får ett gäng extra ponys under huven? något bra ställe man kan lämna in den för en vettig peng?

Niklas

CMC2074

Frågan e hur mycket mer ?

Vilken utväxling i bakaxeln ?

Motorns kondition idag ?

E de en 2V eller 4V ?

Har själv ett kit med Edelbrock RPM kit o gjutna kolvar vilket kanske ger 300-350 hk på motorn.

Växellådan har ett stall på ca 2000

Kommer även att ändra bakaxeln till 3:50 samt diff.

Skulle jag börja lugnt hade det nog varit ett insug o förgasare till det, hade tagit grejor som man

kunde bygga vidare på om man ville i framtiden, samt hade även gjort vid bakaxeln i ett tidigt skede.

Man kan ta M-6007-XEFMS upp till 400-415 ärliga kusar utan att ens bli svettig. Ändå har man vridmomet på användbart område.

Det är inga problem att göra en 550 hästars stroker, men om vridet o. effekten finns nånstans över 5000 rpm, gör man inget med den motorn framför en automatlåda om man vill nöjesåka, man blir bara irriterad.

Bygg istället för vriiiiiid som förmår pressa ballen upp under hakan vid gaspådrag.