Maverick January 27, 2010 Report January 27, 2010 Hej!I min Mustang är det utbytt motor.. Det är en 302a som sitter i, men vet inte vilken årsmodell!Ska nu beställa delar till den och då kanske det är viktigt att veta vilket år den kommer ifrån?Bilen är en -69a, men jag tror kanske att motorn är nåt eller några år nyare!Hur ska jag identifiera motorn?/Tomas Citera
Janne Holm CMC1740 January 27, 2010 Report January 27, 2010 Bakom startmotorn har du motornummer sitter tyvärr lite trist Citera
Nenne January 27, 2010 Report January 27, 2010 Det finns inget motornummer i egentlig mening.Bakom startmotorn finns ett gjutnummer som kan förekomma under många årsmodeller. Där finns också en datumkod som säger när blocket göts. Ett ställe som är lättare att kolla är en klack i framkant på motorns vänstra sida (i plan med topplockspackningen) där Ford stämplade in motorns sammansättningsdatum. Citera
JohnB January 27, 2010 Report January 27, 2010 Eller om du hittar ett innstansad nummer typ 1F123456 John Citera
Recommended Posts