Jump to content

Maverick

Medlemmar
  • Inlägg

    54
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About Maverick

  • Födelsedag 1982-10-05

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Maverick's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Tack så mycket! Nu har en nöjd köpare blivit ännu nöjdare förhoppningsvis
  2. Hej! Jag har just sålt min fins Musse till en lycklig ägare, men han ringde ikväll och frågade vart säkringsdosan sitter. Det slog mig då att jag inte har en anning, har aldrig behövt byta en säkring i den. Men tänkte att någon här kunde hjälpa mig så jag kan ringa upp han och berätta vart den sitter! /Tomas
  3. Tycker nog också att 17" är rätt lagom! 17" på min bil: http://race.ulkhyvlers.net/misc/100509/dsc_3400.jpg /Tomas
  4. Precis, den är inte gängad hela vägen, utan börjar en bit in.. Men hur ska jag göra då? Org mutter kan jag ju tydligen inte heller använda?
  5. Hej! Har provat byta mot vanlig mutter nu nyss, men drar jag den i botten så börjar den trycka ner ventilen några mm!!?? Hur tusan ska jag riktigt ha?
  6. Hej! Ja jag har beställt vanliga muttrar så jag kör med dom, klart enklast! Men jag provade dra ner en mutter, och det kändes som att den började öppna ventilen då?
  7. Jag tror det är "positive stop" bultarna som sitter där? Muttrarna som satt där är dom här med insex i mitten: Bara byta ut dom mot vanliga alltså?
  8. Okej! Vad skönt, jag tycker ändå inte om dom och jag har ingen aning varför dom sitter där. Orginalmuttern, den drar man bara i botten va? Positive stop? Jag har en relativt vass kam, funkar lika ändå? Mvh Tomas
  9. Hej! Nej jag kör inte med rullvippor. Vanliga vippor men muttern har en insexskruv och är väl därför justerbar, inte som en vanlig mutter där man bara drar i botten, "positive stop" eller vad det kallas? Antar att jag justerat fel eller så! Men Hur skall specialverktyget se ut? Kan man köpa eller tillverkar man? Tack för svaret föresten!
  10. Hej! Av någon anledning har en av vipparmsbultarna gått rakt av i höjd med gängan. Resten av den sitter såklart kvar i toppen! Dom är väl pressade dom där, finns det något sätt att få ut denna utan att lyfta av toppen? Göra det på plats så att säga! Tacksam för svar!
  11. Jag kan i stort sett ingenting om automatlådor, men snurrar inte alltid lådans ingående axel? Jag kan ju förstsås ha fel och om ingenting snurrar i lådan när man har i Park/Neutral, då verkar det ju ytterst konstigt om något skulle vara fel på lådan! Om "clipset" som håller lådans filter lossnat, då borde det väl alltid låta? Jag kanske helt enkelt skulle försöka få tag på en garanterat frisk turbin och börja byta den och sen se! Jag försökte lyssna lite mer ikväll, det låter som att ljudet kommer mer från mitten av lådan än från turbinen, men samtidigt är det ju som ni säger oerhört svårt att 100% säga vart ljudet kommer ifrån, det fortplantar sig ju konstigt! Vart hittar jag enklast en turbin som passar till fmxlådan? Köper man ny? vartifrån isf, och pris? /Tomas
  12. Hej! Tack för svaret! Jag är inte direkt rädd för att det ska rasa, ser det snarast som ett skönhetsfel just nu, omän ett riktigt irriterande ett! En turbin skulle säkert inte behöva kosta en förmögenhet, så att byta den är ju inte hela världen. Men ljudet som kommer från lådan då? Vad kan rassla i en FMX? Och då BARA på Neutral och Park? Är inte alltid något låter, men rätt ofta kommer det.. Byter jag då till någon annan växel förutom ovan nämda försvinner det direkt? /Tomas
  13. Japp, hans råd är säkert väl värda att lyda, då jag nu har lite mer kött på benen efter en provkörning tänkte jag att han eller någon annan för den delen har fler ideér, eller kanske lättare att komma på något
  14. Nu när det inte längre är snö har jag hunnit provköra en del! Jag kan konstatera följande! Det är två olika ljud som låter. 1.) Det låter från turbinen, ett lätt rasslande. Kommer och går lite. Även om jag stänger av motorn fortsätter det en stund, som att något fortsätter snurra i turbinen. 2.)Lådan rasslar ibland också I regel i läge PARK eller NEUTRAL. Kan komma och gå det också, ibland om man bara för växelväljaren genom växlarna så kan det rassla till också. Låter ungefär som på en manuell låda när du inte lagt i växeln ordentligt! Låter som sagt inte alltid. Jag har kört bilen någon mil och funktionen på lådan verkar vara okej, förutom ljuden då. Innan jag monterade lådan bytte jag oljefilter. Självklart ny olja också! Någon som har någon bra teori? /Tomas
  15. Tack för att du tar dig tid att svara! Det kommer och går som sagt, ibland på tomgång kan man höra det, ibland när man varvat lite och släpper ner den. Jag har bytt filter och olja i lådan före jag monterade, så jag tror inte att filterspännet har lossnat. Finns det någon guide eller liknande hur man "spänner banden" och var riktigt innebär det? Men absolut, jag bör provköra för att kunna felsöka vidare! /Tomas
×
×
  • Create New...