affe brandman February 10, 2010 Report February 10, 2010 Hej .Jag ska sätta drivhjulet på min servopump.Vill ha lite tips hur man ska göra.Har press o värme,Måste jag klyva pumpen om jag ska pressa in den.Affe Citera
grufman February 10, 2010 Report February 10, 2010 Hej .Jag ska sätta drivhjulet på min servopump.Vill ha lite tips hur man ska göra.Har press o värme,Måste jag klyva pumpen om jag ska pressa in den.Affe Nu vet jag inte vilken årsmodell du har, men på alla 90-00 bilar så använder man ett specialverktyg för det där. Först så gängar man in en gängtapp med dubbla gängor i pumpaxeln. Sen lägger man på remskivan, sen lägger man på ett speciellt axiallager ovanpå remskivan och sist en speciell mutter ovanpå gängtappen. Sen drar man åt. Enda sättet. Citera
grufman February 10, 2010 Report February 10, 2010 Ser ut såhär ungefär. Mkt svårt att göra utan. Citera
affe brandman February 10, 2010 Author Report February 10, 2010 Var kan man få tag i ett sånt verktyg.Affe Citera
Slycke Johan February 10, 2010 Report February 10, 2010 Var kan man få tag i ett sånt verktyg.AffeVet man bara vilken gänga det är i servopumpen så gör man den själv Om man har tillgång till svarv iaf.Har själv tillverkat ett par med olika gängor Citera
affe brandman February 12, 2010 Author Report February 12, 2010 Tack. Ska köpa ett sådant verktyg på mekonomen,dom är återförsäljare åt hansen racing.Have a nice day Affe Citera
Slycke Johan February 13, 2010 Report February 13, 2010 Kolla med att det är rätt gängor innan bara, för det är just därför jag har tillverkat sådana för att det var fel gänga när den väl dök upp Citera
Recommended Posts