JohanT5 February 2, 2011 Author Report February 2, 2011 Nu har jag skruvat isär cabställningen i delar och blästrar av allt.Tänkte fixa till och lacka upp ställningen innan trasan ska på. Citera
JohanT5 February 8, 2011 Author Report February 8, 2011 Nu har jag blästrat av alla delar till cabställning.Nu ska dom putsas av och lackas.Men då behöver jag köra ut bilen ur garaget så vi får se när det blir. Citera
Lygdman cmc813 February 8, 2011 Report February 8, 2011 Satsar du på att få ut den i sommar? Det ser så trevligt ut med ny blästrade delar Citera
JohanT5 February 9, 2011 Author Report February 9, 2011 Satsar stenhårt för att få ut det i sommar. Men jag ropar inte hej ännu.Det är så mycket smått man har hoppat över under resans gång som dyker upp.Har gjort en beställning på delar för $600 som man inte hade räknat med.Då har jag inte räknat med cabben och däck. Så det kan vara ekonomin som sätter stopp.Huset ska ju ha sitt också som du vet. Citera
Lygdman cmc813 February 9, 2011 Report February 9, 2011 Satsar stenhårt för att få ut det i sommar. Men jag ropar inte hej ännu.Det är så mycket smått man har hoppat över under resans gång som dyker upp.Har gjort en beställning på delar för $600 som man inte hade räknat med.Då har jag inte räknat med cabben och däck. Så det kan vara ekonomin som sätter stopp.Huset ska ju ha sitt också som du vet.Jadå jag förstår dig mer än väl, men jag håller tummarna på att du får ut den i år.. Det tycker jag du har förtjänat efter alla timmar! Citera
Jonasm February 11, 2011 Report February 11, 2011 Nu är hon snart klar Minns när du visade upp hon på nordicmustang för många år sen. Trodde inte de skulle bli bil av hon då. BRA jobbat Johan Citera
JohanT5 February 20, 2011 Author Report February 20, 2011 Nu är hon snart klar Minns när du visade upp hon på nordicmustang för många år sen. Trodde inte de skulle bli bil av hon då. BRA jobbat JohanTack,Ja det har tagit ett tag att komma dit jag är idag.Å andra sidan har det ju inte varit ett litet projekt precis. Citera
JohanT5 February 20, 2011 Author Report February 20, 2011 Eftersom jag väntar på lite prylar och det är för kallt för att lacka cabställningen så händer det inte mycket i garaget.Men jag dammade av skrotis lite och tog några bilder som jag kan bjuda på. Citera
Lygdman cmc813 February 20, 2011 Report February 20, 2011 Jag blir glad av att titta på bilderna, jag tycker du håller en väldigt snygg och hög finish på allt Citera
JohanT5 February 24, 2011 Author Report February 24, 2011 Jag blir glad av att titta på bilderna, jag tycker du håller en väldigt snygg och hög finish på allt Tack,Själv tycker jag att vissa saker som man gjorde för länge sedan inte fick den höga finishen man vill ha.Men jag tror att ju längre man håller på desto högre krav ställer man på sig själv.Just nu har jag fått hem mina prylar och monterar dessa.Fläktkåpa, vänster blinkers, fjäder till gasreglaget och så vidare. Citera
Lygdman cmc813 February 25, 2011 Report February 25, 2011 Tack,Själv tycker jag att vissa saker som man gjorde för länge sedan inte fick den höga finishen man vill ha.Men jag tror att ju längre man håller på desto högre krav ställer man på sig själv.Just nu har jag fått hem mina prylar och monterar dessa.Fläktkåpa, vänster blinkers, fjäder till gasreglaget och så vidare.Jag kan bara hålla med, det har hänt flera gånger att jag gör om saker som jag gjort tidigare.. Så kraven på sig själv verkar öka med tiden Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 25, 2011 Report February 25, 2011 Jahaja, det var ju det där med ribban, viken nivå osv, jag kan bara hålla med i allt som skrivs, det kommer att bliNorrtäljes (Stockohlms) finaste T5 1970 Cab, den saken är jag helt säker på. Citera
CMC 1061 Berra February 27, 2011 Report February 27, 2011 Inte mycket jag kan tilllägga. Men får vara stum av beundran till din skönhet, som du skapat. Det ska bli mycket roligt att få beskåda den i sommar.Berra Citera
JohanT5 March 9, 2011 Author Report March 9, 2011 Tack för alla fina komentarer.Vi får se vad ni tycker när ni får se den i verkligheten.Nu har jag i alla fall fått på hjulen.Svårt att ta kort i garaget. Citera
Daniel Linde March 9, 2011 Report March 9, 2011 Den ser jätte fin ut!!!Snart är det vår // Danne Citera
JohanT5 April 3, 2011 Author Report April 3, 2011 Händer det något i mitt garage då?Ja lite går det framåt. Nu i helgen får "skrotis" stå ute så jag kan lacka cabställningen i garaget. Jag tänkte grunda och lacka den i delar först sedan en gång när den är ihopsatt.Allt för att komma åt överallt. Citera
JohanT5 April 8, 2011 Author Report April 8, 2011 Jaha då är bilen påställd.Den ställdes av 1982-12-30, så det var ett tag sedan den gick.Jag hoppas på fint väder i helgen så det blir lite provkörning. Citera
CMC 1061 Berra April 8, 2011 Report April 8, 2011 Kul för vagnen, att den får känna asfalten igen. Den kanske blir som korna på vår betet.Berra Citera
Lygdman cmc813 April 9, 2011 Report April 9, 2011 Jätte roligt, och du har kämpat bra med Mustangen så du är väl värd en riktig provtur Citera
Jonasm April 9, 2011 Report April 9, 2011 HÄRLIGT Hoppas de ska gå bra Vi vill se och höra hur de gick Citera
JohanT5 April 10, 2011 Author Report April 10, 2011 Nu har jag provkört bilen för första gången.Hur gick det då?Vi börjar med det negativa.Styrningen började glappa. Visade sig att ingående axel i styrväxeln behövde efterdras.Även så glappar yttre styrled på höger sida även fast den är ny.Bromsarna bak tar mer än fram så bromsar man hårt så nitar bakhjulen först.Kanske behöver slitas in lite.Motorn går lite ojämt på jämn gas. Behöver antagligen ställa lite på blandskruvarna.Annars gick bilen väldigt bra. Bra drag och växlade fint både kickdown och vanligt.Väghållningen är förvånandsvärt bra för att vara original. Citera
pools April 10, 2011 Report April 10, 2011 Tjo... hooo! Visst är det härligt att åka cab när det finns lite snö kvar.Om en månad (kanske) är det min tur. Grattis till bilen, Johan!Mvh.P-O Citera
Lygdman cmc813 April 11, 2011 Report April 11, 2011 Man får gratulera! Å det var inte farligt mycke till barnsjukdomar heller, tyder på bra jobb! Citera
Lente cmc 2346 April 12, 2011 Report April 12, 2011 Bra Jobbat ! Det känns väl bra att få köra lite efter alla år av renovering.Resultatet ser mycket bra ut . Citera
Recommended Posts