Jump to content

68 ht cmc 801-ljuset börjar skymma i tunneln


Gurra

Recommended Posts

Mycket trevligt att träffas IRL :wave:

Nästa gång blir det provkörning av min bil också.

Glömde att sätte mer griller i huvudet på dig när det gäller valet av fälgar, så jag gör det nu.. :--

Tror att din bil skulle passa perfekt i :

post-20-144839108627_thumb.jpgFW_1007_250.gif[/attachment:1i3eboc2]

Eller :

FW_1483_250.gif[/attachment:1i3eboc2]

Stuket på bilen bara längtar efter en uppsättning rejsiga hjul :angel:

Ha det bra

Janne

Link to comment
Share on other sites

Dessvärre för min plånbok har du förmodligen helt rätt,sanningen om kromfäljarna är att min kompis köpte nya fäljar till sin 67a och vipps kommer hans gamla (som jag tycker är snygga) ut på spotmarknaden,vi får se.Men efter att sett din bil skulle jag nog hellre lägga krutet på köpa lite väghållning (nu saknas det helt)

Link to comment
Share on other sites

Ok, jag förstår, spotmarknaden kan vara gynnsam om än med begränsad valfrihet.

Kan man få titta på bygget vid något tillfälle kanske..? Är på Apelvikens camping i slutet av nästa vecka.

Vi hörs

Janne

Link to comment
Share on other sites

Självklart, vi hörs av i veckan jag säjer till Magnus med han tycker det är riktigt kul med väghållning.Då kan du även ta del av min Mach 1 ett oskruvat vrak med potential. Kom på när jag funderade på hur tiden ska räcka till,om man röstar på mijöpartiet och dom får många röster får vi ju 6 timmars arbetsdag,dvs 2timmar mer mustang mek om dan...Enda problemet skulle i såfall vara att hobbybilen konfiskeras,skrotas återvinns och återuppstår som potatishackor och spadar.

Link to comment
Share on other sites

Tack du,när jag såg den bilden visste jag hur bilen skulle se ut.Skulle vilja ha den ganska låg,men allt blir ju en kompromiss om den ska gå att använda.Håller på att montera besiktigar i Augusti.Den där sista meningen kanske jag får äta upp men det känndes skönt att skriva det i så bestämd form särskilt "besiktigar i Augusti". Tar med kameran och hoppas komma ihåg att använda den så vi får fyllt på med några bilder.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Börjar med att bekräfta det ni redan trodde,jag är en lus när det gäller att uppdatera här.Läget är som följer,bilen är besiktigad dessvärre behagade en hjulcylinder fram att läcka,detta antagligen på väg till bilprovningen ety jag provade bilen hemomkring tämligen frekvent innan bes och allting funkade till belåtenhet.Dessvärre ser jag när framvagnen lyfts upp att det droppar vid vä fram...bromsprovet blir en katastrof resten går bra,känner att bilen drar åt hö när jag bromsar när jag kör hem,något som inte känndes på väg till besiktningen.Satan.Ett annat problem som jag har märkt tidigare är att bilen ibland börjar hacka för att senare dö,ofta när man gasat på lite eller kommer fram till ett stopp,mycket irriterande,har varit helt säker på att den inte fått soppa vid dessa tillfällen,oftast har den startat direkt för att dö igen och då trodde jag att den startade till på det som fanns i accpumpen för efter fem sex försök var den heldöd,men fick den stå 10min sen kunde den starta igen för att funka i 2-3mil sen vart det samma visa.Detta hände mej hem från bilprovningen,det som var mest förvånande var att jag inte blev förbannad,konstigt.Nåväl jag kastade bort ett bränslefilter med backventil i som satt på sugsidan,tänkte att det kanske var för trögt att suga igenom,hjälpte inte.Bytte ut alla blänsleledningar,har varit med om att det lossat flagor inne i slangen som ibland funkat som rena avstängningsventiler,hjälpte inte.Jag trodde dock att det hjälpte i början för den gick långt innan nästa stopp som kom utanför min kompis Magnus hus när vi skulle upp en lördaskväll till dom,perfekt tidigare stopp har alltid varit på dumma ställen när man inte haft möjlighet att riktigt felsöka.Men,nu kom chansen,började med att konstatera att den fick soppa kollade gnista ok Magnus lyfte på luftburken då såg vi vad som var fel,det flödade över i förgasaren,riktigt kokade med soppa,av med fuggen och isär massvis med klägg i förgasaren och oxid i flottörventilerna en ordentlig rengörning sen dess har den gått skitbra,kommer bilder på när vi lördagskvällsmekar senare.Kommer även mer bilder blev riktigt snygg med kromade fäljar(även om janne j:s nedre förslag var ännu bättre).Kan även berätta att jag å Magnus tog en mini killsemester för ett tag sen,hann med ångmaskinsmuseum Arvika bilmuseum Yankee car meet Arvika bilskroten i töcksfors med otroliga mängder bilar Torsby bilmuseum bla bodde hos svärföräldrarna i deras sommarstuga i Sunne vari vi även provade maltdrycker och strätt,strätt är Flädersaft gin och vatten luktar kattpiss men smakar gudomligt

Link to comment
Share on other sites

Har varit på träff med bilen,en sk torsdagsträff söder om Varberg hinner med ett par till förhoppningsvis innan...har bilen registrerad hela året och om det blir en fin vinterdag utan salt,jag menar värmen funkar. Var även på en lite längre tur i Lördags i Göteborg,måste medge att det var lite pirrigt,bilen har ju varit lite obstinat (enl nationalencyklopedin "mycket trotsig") det var ju ändå ca 8 mil att köra enkel väg plus cruising men allt funkade bättre än jag vågat tro. Och trot eller ej men fick med lite bilder bla när vi tog in förgasaren på Akuten hemma hos Magnus en Lördagskväll,jag var givetvis spik nykter men Magnus var ju redan hemma och skulle ingenstans så han passade på på att prova nåt nytt Wirre med mek,han påstår att det var det bästa han gjort en helt ny dimension,skulle inte förvåna om han skickar ut festinbjudan med tillägget "medtag egen fyrportare"

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Alltid lika kul att träffas i verkligheten.

Att komma fram till rondellen vid Volvo på Hulta och hitta en hel karavan av mustanger på väg till End of summer är i sanning en vacker syn.

Högt betyg till din bil som jag för första gången såg live :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Har börjat pilla med bilen igen.

Bromsarna fram är klara , bak blir snarast, har beställt grejer från VP i Borås dom skickade grejerna pronto men bussgods har nog missat att skicka sms eller hur dom nu gör, borde inte skylla på någon innan man vet.

Tyvärr för en som jag som alltid sagt att man bara ska jobba så mycket att man har råd att ha en meningsfull fritid så har mitt arbete inkräktat i alltför stor omfattning på min fritid.

Bromsbanden bak var nya men dessvärre hade bakaxelolja läckt ut och sabbat på en sida.

Därför byter jag både tätningar och band samt trummor, hjulcylindrarna var också nya sen tidigare så dom får sitta kvar, gör om gör rätt.

Den uppmärksamme märker att jag börjat med något som kallas styckesindelning, det innebär att jag avslutar ett stycke och vipps.

Hoppar ner och börjar på nåt nytt dravel i ett nytt stycke, min dotter sitter jämte och slår mej i skallen om jag inte gör så här.

Jo jag bytte bladfjädrarna också, mycket nödvändigt, när jag släppte dom i golvet föll dom isär, såg ut ungefär som ur nån tecknad film.

Återkommer med bilder från kommande äventyr.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hälsade på Gurra igår, 68Ht:n har en ny ägare och det står ett nytt projekt i verkstaden.

Gurra2.jpg

En 69 Mach1 som behöver lite ny plåt och omsorg.

Gurra3.jpg

Nya bakskärmar är på plats, bagagerumsgolv utbytt, innerskärmar fram delvis utbytta, golvet påbörjat.

Ett lagom svårt objekt, ser ut att vara komplett.

Gurra4.jpg

Hjälpreda är bra att ha ;)

Gurra1.jpg

För att bättra på motivationen tog vi en runda i min bil, Gurra ser ut att vara nöjd...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...