Jump to content

Vilken dag, vilka motgångar!

Featured Replies

comment_88123

Idag satte jag mig i traktorn för att ta mig an detta vita skit som det tycks falla ner oändligt av.

Körde nån timme och konstaterade att det behövdes tanka så jag gick och hämta en av mina diesel dunkar och utan att titta i den så tankade jag......

Traktorn gick sedan i 10 minuter innan den efter en sista suck gav upp! Hmmmm.... Efter diverse arga vrål och hårda ord tittade jag ner i dunken.

Vad såg jag....jo, nångång i tiden har jag tydligen tankat hydraul olja i denna dunk MÄRKT diesel :silent:

Åkte därefter till macken för att handla diesel, den var slut.... Efter ytterliggare en resa på 1 mil så hade jag diesel i min dunk och vände bilen gladeligen hemåt.

Satte därefter igång att tömma tank, byta filter, blåsa rent ledningar och lufta..... Det var inte bara att bli av med oljan, tre timmar senare gick traktorn igen....

Hädanefter kollas alla dunkar med både öga och näsa innan pipen trycks på och det tankas.....

DET VÄRSTA AV ALLT ÄR ATT JAG INTE KAN SKYLLA PÅ NÅN ANNAN UTOM MIG SJÄLV, VAD KLANTIG MAN KAN VARA IBLAND :!:

• Author
comment_88127

Nä det kan jag ju inte påstå :evil:

Spottade och gick in i det sista dock.....

Rätt komiskt det hela, sett i backspegeln såhär.....

Tänkte inte först berätta det hela för nån, aningen pinsamt :shh:

Men det är klart att har man aldrig gjort något fel i sitt liv så brukar man ej heller ha gjort något överhuvudtaget.....

comment_88135

Och det är ju just det,att man inte kan skylla på nån annan,den där svarta smärtande kännslan av att det är mitt fel... Men du får väl göra som jag gör när datan strular,skyll på ungarna,även om dom är oskyldiga,dom blir för söta när dom går över i pedagogic mode och ska förklara varför även den moderna it tekniken behöver servas..

comment_88136

Fel bränsle kan verkligen ställa till det. minns hur jag skulle tända den vedeldade badtunnan då brukar jag slå i lite diesel så det går lite fortare, men tog en dunk med bensin istället utav misstag, jävlar vad det small, inget att rekomendera som sagt pinsamt att berätta men använd aldrig bensin som tändmedel kan gå riktigt illa!!!!

comment_88137

Min bror hällde Metanol i tanken på min FS1 som jag hade för 10 år sedan med

planerna på att han skulle göra om min övertrimmade moped till en RÄCER moped !

Dock så blanda sig inte Metanolen och dom 2%en olja som han hällde i så bra.. utan

all olja hamnade på botten.

En annan hann ju skruva ner halva mopeden innan karln öppnade truten och berättade vad han gjort. :--