#Lindblom March 10, 2010 Report March 10, 2010 Hej!Skulle vilja ha lite bättre bromsar på mustangen. Har en Gt-01.Jag har sett att dett finns Cobrabromsar att köpa. Har sneglat på Cobra tvåkolvs ok med 330mm skivor, någon som har erfarenhet av dessa? Stor skillnad mot original? Sedan finns det ju CobraR bromsat, fyrkolvs ok. Dom e ganska mycket dyrare men det kanske är det man måste satsa på för att känna någon skillnad. Någon som vet?Kom gärna med tips, idéer och egna erfarenheter.//Jonas Citera
freddan302 March 11, 2010 Report March 11, 2010 Hejsan!Jag har bytt från orginal till Cobrabromsar fram...GRYM skillnad!!! Helt klart värt varenda krona. Citera
ErikC March 11, 2010 Report March 11, 2010 "Vanliga" Cobra bromsarna är helt klart billigaste alternativet som faktiskt funkar riktigt bra. Finns mängder med skivor och belägg alternativ också vilket är ett plus. Jag körde hård bankörning med min 99:a Cobra med endast stålomspunna slangar, slitsade skivor, belägg och vätska och dom mattade aldrig.Men vill du ha mer utseende så är Cobra R kittet betydligt manligare Citera
#Lindblom March 12, 2010 Author Report March 12, 2010 Tack! Lutar väll åt de vanliga cobrabromsarna eftersom det är ganska stor prisskillnad, men det är helt klart manligare med cobra"R"bromsarna Passar cobrabromsarna med 17"fälgar? Ang. bromsslangarna bör jag byta dessa till stålomspunna? Citera
ErikC March 12, 2010 Report March 12, 2010 Tack! Lutar väll åt de vanliga cobrabromsarna eftersom det är ganska stor prisskillnad, men det är helt klart manligare med cobra"R"bromsarna Passar cobrabromsarna med 17"fälgar? Ang. bromsslangarna bör jag byta dessa till stålomspunna?Jajemensan, dom passar alldeles utmärkt. Skivorna är bara på 13" så det är lugnt.Och ja, det är en klar fördel att byta till stålomspunna, inte så mycket för bromsverkan kanske men mycket för känslan! Citera
Calle March 20, 2010 Report March 20, 2010 Jag har ett par begagnade Brembo Cobra R ok liggande om du är intresserad.Finns på Ekerömvh Citera
freddan302 March 21, 2010 Report March 21, 2010 Jag har ett par begagnade Brembo Cobra R ok liggande om du är intresserad.Finns på EkerömvhPassar detta direkt på 94-04 spindeln? Vad för skivor ska man köra till dessa? Citera
Calle March 22, 2010 Report March 22, 2010 Dom passar direkt och det skall vara 13" skivor.Dessa ok sitter på massor av bilar faktiskt, Fiat Coupé, Focus RS, vissa Jaguar och tror jag på Volvo S60 R.Oken är ganska stora, kan ta i fälgarna.mvhCalleFreddan, Skicka din mail-adress, det funkar inte för mig att skicka PM.callel@live.se Citera
Arild Grønnevik March 22, 2010 Report March 22, 2010 Man bør vel bytte masterpumpen samtidig??? Den var iallfall med i kitet da jeg satte på Cobraok og skiver Det er vel viktig at ting "lirar i hop" Citera
Recommended Posts