Jump to content

Recommended Posts

Ska för ovanlighetens skull höja min bil då den är på tok för låg för våra svenska vägar. Vill helst inte ha orginalfjädrar då den ser ut som en traktor då. Har funderingar kring Einbach pro kit som ska sänka kring 1" mot orginal, men klarar den fartgupp och liknande då? Någon som VET om det går bra med dessa?

Det som gör mig osäker är att jag har H&R fjädrar som sänker ca 1,8" och då går det definitivt inte över några gupp överhuvudtaget, dock så kan ju dessa ha varit kapade av tidigare ägaren..?

Mvh Les

Eibach progressiva fjädrar är i mina ögon det bästa valet för att få en något lägre bil, men med mycket bättre väghållning.

På ett MN12 chassie (bland annat Thunderbird 89-97 och Mercury Cougar) så upplevs det som en betydligt mer komfortabel bil än original med dessa fjädrar, tills det att man börjar pressa bilen i t.ex svängar, och då märker man definitivt skillnaden. Bilen sitter på vägen som man inte trodde at den kunde göra.

Lycka till!

mvh

Jocke

Jo att man får bättre väghållning vet jag, har mycket pengar investerat i väghållningen så det är lugnt :D Men frågan är om man kan ta sig överallt om man köper dessa fjädrar?? Vill inte köpa om jag inte VET att man kan ta sig överallt....

Mvh Les

Jo att man får bättre väghållning vet jag, har mycket pengar investerat i väghållningen så det är lugnt :D Men frågan är om man kan ta sig överallt om man köper dessa fjädrar?? Vill inte köpa om jag inte VET att man kan ta sig överallt....

Mvh Les

Frågan är isf var du är ute och kör någonstans :?:

........kan ta sig överallt.... :think:

Isf kan man väl säga nej och be dig skaffa typ en Unimog istället :--;) skämt åsido.... :crazy:

Vad har du för gupp du måste ta dig över? Min Cobra -96 är sänkt med ett lagom kit och jag har inga problem alls.. :thumbup: