simson March 15, 2010 Report March 15, 2010 Är lite sugen på en short shifter till min manuella låda är det mycket jobb med att montera en sådan? Citera
Corvette March 15, 2010 Report March 15, 2010 Är lite sugen på en short shifter till min manuella låda är det mycket jobb med att montera en sådan?nope tar ca 20min första gången och man får krama sin låda medan man skruvar under... men det är värt det lovar dig Citera
Gtttggg March 16, 2010 Report March 16, 2010 men om du ska köpa en nyare musse någon gång så testa först innan du ratar manuell.. Jag vet inte.... ska jag cruisa, är det inte kul med manuell låda vilket jag fick uppleva vid provkörning av nyare Mustang. Visserligen var det en -02 men ändå. Citera
RoTe March 16, 2010 Report March 16, 2010 Har man pengar så tycker jag detta är den ultimata vagnparken:GT500 Coupé, finns ju bara manuella. Detta för busiga dagar... GT Cab med Automat, för crusing och varma sommardagar. Citera
Corvette March 17, 2010 Report March 17, 2010 men om du ska köpa en nyare musse någon gång så testa först innan du ratar manuell.. Jag vet inte.... ska jag cruisa, är det inte kul med manuell låda vilket jag fick uppleva vid provkörning av nyare Mustang. Visserligen var det en -02 men ändå.bara lämna en liten glipa sen i med ettan å låta bilen driva själv framåt de funkar bra tills de blir som vanligt numera tvärstopp men då står ju alla still så... Citera
coderz March 17, 2010 Report March 17, 2010 Valet mellan automat och manuell är ju helt inviduell förståss. Jag personligen tycker nu man kan köra "aktivt" men en automat oxå. Viktigare är nog att man väljer en färg man gillar, om det ska va en cab eller en coupe, och kanske viktigast av allt. Det SKALL vara en V8.Sen är det ju en bonus att det är 4 sitsig... eller, nästan iallafall... vet inte om fyra fullvuxna skulle trivas på en tvåveckors bil semester.Lycka till med bilvalet! Citera
Gtttggg March 17, 2010 Report March 17, 2010 Har man pengar så tycker jag detta är den ultimata vagnparken:GT500 Coupé, finns ju bara manuella. Detta för busiga dagar... GT Cab med Automat, för crusing och varma sommardagar. Klockrent talat. Citera
Jakob March 17, 2010 Report March 17, 2010 KAnske ett komplement till automat cab? 6 vxl manuell låda... Citera
Daniel Strand March 19, 2010 Report March 19, 2010 Det ska vara automat på dessa bilar. Är det frågan om buskörning, är kanske manuell med tak att föredra. Som Robert T säger, är det verkligen ursvensk stil att föredra manuell. Kan tillägga att bruksbilen min har automat också. Häromdagen såg jag ett par i pensionärsåldern sittande i deras bil och skulle köra ut från parkeringen. Gissa om det käkades bokstavligen kopplingslamell vilket det för till det här med ursvenskt stil.har du kört manuell och automat av dessa årsmodeller...jag gjorde det och jag var inställd på aut men de va bara ok, när man körde manuell då var det kul redan innan man hunnit ur grindarna på Exclusive Cars... så jag säger provkör först bestäm sen! Har själv kört både manuell o automat. Måste säga att manuell ger extra stora horn..... men är du 1,95 och parkerar någon i baksätet så är det nästan omöjligt att använda den tredje pedalen.Om man sätter sig i en automatare efter man kört manuell, kommer automaten att kännas slö och lite småtrist. Men använder di gasen lite hårdare kommer den till sin rätt.Och vad väljer man?? Skulle vilja påstå att man ska ta sig en ordentlig funderare på hur man kommer att använda bilen. Buskörning 90% av tiden =manuell. Annars tycker jag att automaten är det självklara valet. Men detta är ju min högst personliga åsikt. Citera
Corvette March 20, 2010 Report March 20, 2010 man behöver inte busköra för att ha manuell den funderar skall provköra både och sedan fatta beslut det är det enda rätta jag skulle köpa en Musse med manuell men så vart det inte efter provkörning och med short shifter på plats vart det ännu klarare att jag valde rätt Citera
SakariV8 March 20, 2010 Report March 20, 2010 Tycker inte heller man behöver vara en "busförare" för att välja manuell. V8 och manuell är ett riktigt fint kombo, kan sitta och glida i 50-60km/h på femmans växel. Sedan i köer så är det som Corvette säger, bara att sätta i 1-2:ans växel och låta tomgången ta hand om allt.Sedan så är ju manuell-lådan mer hållbar om man får för sig att montera "skruvar" under huven Citera
Gtttggg March 20, 2010 Report March 20, 2010 Det verkar som merparten här håller på manuell låda och jag är medveten om att manuell stjäl inte lika mycket power som automaten gör vilket det gör bilen borde kännas roligare att köra. Personligen har jag inte kört årsmodell 05 eller nyare så jag vet ingenting om hur de är att köra alls. Har bara provkört -02:a med manuell men axet var det inte fel på så jag får erkänna att hornen växte ur skallen på mig den gången. Citera
Corvette March 21, 2010 Report March 21, 2010 har haft en 66:a med automat där växte hornen ut så fort man körde samt de buskördes en hel del Citera
Micke Jarhl March 21, 2010 Report March 21, 2010 Åkte runt i en sån där trampebåt förra sommaren Z6a men höll på bli galen på den. Den tog i överallt var man en körde så fick man köra runt. Den tog i överallt. Men g-krafts mätaren var kulMagnus Trampebåt du är för go hihi den z06 måste varit sänkt kompisens tar inte i väg bulor eller annat men det är stenhårda så du tror kanske det är som den tar i ...köpte mig själv en c6 cab nu trippelblack nu har jag hittat rätt men jag saknar era träffar och forum mycket trevligt folk här bättre än på de flesta ställena..ha en go vår/sommar med era hingstar Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.