7an March 21, 2010 Report March 21, 2010 Hej!Har köpt en begagnad Diablosport till min mustang men lyckades inte installera några uppgraderingar.Har följt intruktionsboken och displayen utan att lyckas.Den talar om att licensen gäller inte denna bilen.Diablon är för 05-06mustang.Därför undrar jag:går det att installera samma programvara i två olika bilar?Eftersom jag inte lyckades. Citera
RoTe March 21, 2010 Report March 21, 2010 Låter som att du gått på en nit. En predator kan inte flyttas mellan bilar utan att man avprogrammerar bilen den är "gift" med. Detta för att diablosport ska få sälja flera enheter. Citera
*Micke* March 21, 2010 Report March 21, 2010 Förra ägaren av Diablon lär överföra org. tune till bilen, sen går det att använda den på en annan bil.Det är även lika för den som har sålt den till dig, han kan inte använda en ny programmer om han inte överför org. tunen först Hoppas du köpt den i Sverige /Micke Citera
7an March 21, 2010 Author Report March 21, 2010 Förra ägaren av Diablon lär överföra org. tune till bilen, sen går det att använda den på en annan bil.Det är även lika för den som har sålt den till dig, han kan inte använda en ny programmer om han inte överför org. tunen först Hoppas du köpt den i Sverige /MickeSkulle man kunna föra över hans orginal tune till min bil,och sedan uppgradera med nya tunes?Kan man lura Diablon att tro att min bil är hans. Citera
AJ March 21, 2010 Report March 21, 2010 Förra ägaren av Diablon lär överföra org. tune till bilen, sen går det att använda den på en annan bil.Det är även lika för den som har sålt den till dig, han kan inte använda en ny programmer om han inte överför org. tunen först Hoppas du köpt den i Sverige /MickeSkulle man kunna föra över hans orginal tune till min bil,och sedan uppgradera med nya tunes?Kan man lura Diablon att tro att min bil är hans. Tror dessutom det är en annan Predatorvariant till 2007+. Men, om denna skulle funka så måste förra ägaren måste återställa sin bil med orginaltunen, först då låses predatorn upp. Citera
*Micke* March 21, 2010 Report March 21, 2010 Tror det är omöjligt då man lägger in bilens "strategy code.Måste återställas från förra bilen. Kontakta dom som säljer för bättre info. /Micke Citera
7an March 21, 2010 Author Report March 21, 2010 Tror det är omöjligt då man lägger in bilens "strategy code.Måste återställas från förra bilen. Kontakta dom som säljer för bättre info. /MickeHar pratat med säljaren.Han tar tillbaka Diablon.Varken han eller jag visste att den bara gick att använda till en bil åt gången.Tack för hjälpen. Citera
Daniel Linde March 21, 2010 Report March 21, 2010 Skönt att det löste sig.Får jag tipsa lite till så tycker jag du ska skaffa en Xcalibrator istället http://www.sctflash.comFått för mig dom är bättre samt att fler gör tunes till dom.MvhDaniel Citera
ErikC March 21, 2010 Report March 21, 2010 Tror det är omöjligt då man lägger in bilens "strategy code.Måste återställas från förra bilen. Kontakta dom som säljer för bättre info. /MickeHar pratat med säljaren.Han tar tillbaka Diablon.Varken han eller jag visste att den bara gick att använda till en bil åt gången.Tack för hjälpen. Det är faktiskt rätt många som åker på den niten. Vi får säkert 5 samtal i veckan med folk som har köpt en beggad och får det inte funka. Det räcker med att han lägger tillbaka originalmappen på sin bil sen funkar det.Anledningen till att det funkar så är för flera anledningar, men om det nu gick så skulle ju varken tillverkaren eller mapparen (vi) någonsin tjäna pengar. Folk med liknande moddar skulle köpa en st och mappa alla bilar! Och folk med olika moddar skulle få stora problem med körbarheten Skönt att det löste sig.Får jag tipsa lite till så tycker jag du ska skaffa en Xcalibrator istället http://www.sctflash.comFått för mig dom är bättre samt att fler gör tunes till dom.MvhDanielHelt riktigt. Hårdvaran är i princip samma, men mjukvaran till just Ford är ljusår bättre än Diablosport. Vi använder ALLTID SCT till Ford, Diablo till nyare Dodge (Challenger, Charger mm), och beroende på årsmodell på GM så är det EFI Live eller SCT.Min 2010 Camaro kör vi med SCT och det funkar kanon. Citera
AJ March 22, 2010 Report March 22, 2010 För oss som har Predator, såg på Diablosport hemsida att det finns en officiell återförsäljare och tuner i Sverige, http://www.pbz.se/. Någon som vet något om dem ? Citera
galanz March 22, 2010 Report March 22, 2010 performance by Zja de har väl gott anseende i plast o dekaler kategorin Citera
*Micke* March 22, 2010 Report March 22, 2010 Vi håller på och ev. ska lägga en träff där i sommar. får se hur stort intresse det blir.viewtopic.php?f=44&t=20709/Micke Citera
RoTe March 22, 2010 Report March 22, 2010 För oss som har Predator, såg på Diablosport hemsida att det finns en officiell återförsäljare och tuner i Sverige, http://www.pbz.se/. Någon som vet något om dem ?Editerat utav moderator. Skärpning! Citera
Recommended Posts