gustaf March 31, 2010 Report March 31, 2010 Jag har en -67 för påseende, dvs jag ska ev köpa den. Det sitter en 5-vxl TKO 3550, tror jag den heter i den, bakom en 408 stroker. Ett problem är att när man ska lägga i 3:an så hamnar gärna 5:an i istället. Min fråga är: Är det något fel eller är det bara jag som är ovan, som säljaren säger. Lådan lär ska vara ny för ca 500 mils, hård körning. Det borde väl knappast vara glapp i det inbyggda växellänkaget. Är det någon på detta utomordentliga forum som har någon erfarenhet av detta vore jag tacksam för synpunkter.Mvh Gurra Citera
87gt50 April 1, 2010 Report April 1, 2010 Är inte på något vis expert på dessa lådor, men jag vet att MÅNGA haft detta problem med dessa lådor vid inspirerad körning. Ställ gärna frågan på det Norska Mustangforumet med så får du nog en hel del feedback därifrån. En snabb Googling kan nog ge en hel del med, och jag tror att t.ex Bob på Hanlon Motorsports eller Tony på Astro Performance, kan hjälpa dig med felsökning och vidare vägledning för att få det att fungera.Lycka till!!/Jocke Citera
gustaf April 1, 2010 Author Report April 1, 2010 Tack Jocke för dessa ledtrådar. På sätt och vis skönt att man kanske inte är den förste med detta problem. Citera
gustaf April 12, 2010 Author Report April 12, 2010 Börjar tro att ett motorfäste givit upp, därav att 3:an inte ligger där den borde vid "inspirerad " körning. (tack för det uttrycket Ska krypa under imorgon. Citera
Recommended Posts