WilleNemo April 1, 2010 Report April 1, 2010 Jag har importerat en ford mustang gt roush års.2005! Det sitter en kompressor i den men jag har inte hittatnågonstans vilket stage det är på motorn! Min gissning är att det är en stage 3 motor! Sen undrar jag om det är tvunget att bygga omden till en GT för att få den svenskregistrerad??MVH/William Citera
AJ April 1, 2010 Report April 1, 2010 Kolla:viewtopic.php?f=19&t=20020&hilit=ROUSHTror inte du blir gladare av det men i allafall Citera
WilleNemo April 1, 2010 Author Report April 1, 2010 Ser inte så ljust ut men det går väl att plocka bort kompressorn och söka efter ett intyg på en vanlig mustang gt, sen på besiktningen säger man att man har en gt, det fattar inte dem! Men birf kanskeinteskriver ut intyg på chassinumret för en roush även om man säger att det är en gt?? Verkar helt sjukt att man inte ska kunna fixa det på nått sett.. vet flera i sverige som har roush registrerade! Har dock inte lyckats få tag på nån!Tack för svar! Citera
Daniel Linde April 1, 2010 Report April 1, 2010 hej.Slår man på ditt vin så står det mustang gt. Så det är inga problem om kompressorn är borta.Kul att du hitta hit från garaget danne Citera
WilleNemo April 2, 2010 Author Report April 2, 2010 Nu gjorde du mig glad, höll på att bli knäckt igår kväll då jag barahittade massa problem Men det är som du säger, gt kan jag regga den som! Tack så mycket för tipset Citera
Micke Wendel April 2, 2010 Report April 2, 2010 Hej!Välkommen till forumet. Stämmer som Linde skriver, monterar du bort kompressorn är det inga problem att reg.besiktiga roushen. Förutom dom vanliga lampfixen inför reg.bes. så kolla vilket avgas system som sitter på. Roush har en variant utan kattar - inte ok. Finns någon roush reggad med kompressorn på. Vet inte hur dom gjort. På garaget (http://www.garaget.org) finns en användare "Black Jack" som har en stage 3 - Black Jack som jag har för mig är reggad med kompressorn på. Kanske lyssna med honom./Micke Citera
WilleNemo April 2, 2010 Author Report April 2, 2010 Ok tack för tipset! Då ska jag kika vad för avgassystem det sitter på! Man kan ju göra en chansning och regga me kompressor om besiktningsmannen inte förstår sig på motorer! Kanske dumt att chansa!Men tack för tipset! Ska kolla me han på garaget också! Citera
Roger P 2196 April 6, 2010 Report April 6, 2010 Var det inte nån som visste nån som man kunde fara till och få bilen svensk reggad, tror det var några saleen som gick igenom? Citera
streetsaleen April 9, 2010 Report April 9, 2010 Jag fick min bil besiktad med Saleen kompressor genom killen som hjälpte mig med att koppla om mina ljus när jag köpte den. tror firman heter D&D o ligger i Helsingborg. Citera
mustanghasse cmc 1077 April 9, 2010 Report April 9, 2010 HejVad säger försäkringsbolaget om bilen (vanlig GT) byggs om medkompressor som förhöjer effekten när det gäller bromsar, väghållning etc.Upplyser man bolaget om denna förändring?Hans Citera
Daniel Linde April 9, 2010 Report April 9, 2010 HejVad säger försäkringsbolaget om bilen (vanlig GT) byggs om medkompressor som förhöjer effekten när det gäller bromsar, väghållning etc.Upplyser man bolaget om denna förändring?HansDet fungerar ju tyvärr inte.Bilen är inte godkänd för kompressor hur du en gör i besiktningen.Vilket då gör det omöjligt att få det o fungera med försäkringsbolaget.// Danne Citera
mustanghasse cmc 1077 April 9, 2010 Report April 9, 2010 HejOm man hårddrar detta ska inga bilar som trimmas och förändras kunna försäkras?Det påverkar förs.premien om man gör det ändå.Alla som kör med "ärliga" bilar får kanske betala högre premier när det finns fuskare?Det bästa är att bolagen ej försäkrar dessa ombygda bilar!!!!Hans Citera
Daniel Linde April 9, 2010 Report April 9, 2010 HejOm man hårddrar detta ska inga bilar som trimmas och förändras kunna försäkras?Det påverkar förs.premien om man gör det ändå.Alla som kör med "ärliga" bilar får kanske betala högre premier när det finns fuskare?Det bästa är att bolagen ej försäkrar dessa ombygda bilar!!!!HansMmm så kan man se det.Fast bolagen vet ju inte att bilarna är ombyggda många gånger.Tex...Ägaren har en Roush 2006, hos Transportstyrelsen står det Ford Mustang GT 2006 (det finns ju ingen Roush eg, då den är byggd på en GT med vanligt GT chassinummer.)Försäkringsbolaget försäkrar bilen på regnummret som är knytet till chassinummret. Alltså en Ford Mustang GT.Bilen krockar, ägaren får nya Ford Mustang GT delar. Fast det kanske är en Roush front som pajjat. Möjligt att man kan berätta för bolaget att man har en Roush och på så vis få det rätt. Det vet jag inte.Men just kompressorn är ju väldigt självklar om man krockar och bilen åker till verkstad/blir under utredning. Det syns ju direkt att den inte är orginal. Tyvärr....// Danne Citera
streetsaleen April 9, 2010 Report April 9, 2010 i mina papprer står det att den e reggad med 465 hk... Citera
Daniel Linde April 9, 2010 Report April 9, 2010 i mina papprer står det att den e reggad med 465 hk...Jo men din väg är väl den enda väg vi iaf känner till.De flesta har nog inte gått din väg skulle jag tro.EDIT:SaleenSC står det Saleen i dina papper eller GT? Nyfiken Citera
mustanghasse cmc 1077 April 9, 2010 Report April 9, 2010 HejPå en vanlig mustang GT börjar chassinummret med 1ZVHTRoush, Saleen, Shelby har chassinummer som börjar på 1ZVFTrätta mig om jag har fel.Hans Citera
streetsaleen April 9, 2010 Report April 9, 2010 jag kan inte mina första bokstäver o siffror i VIN numret, men kan kolla upp det. men det gör säket nån annan här det före mig Citera
Daniel Linde April 9, 2010 Report April 9, 2010 Här står det lite mer: viewtopic.php?f=19&t=20020&start=15&hilit=roushGuru Grufman skriver också att att Roush bilar är vanligt GTs i papprerna.Vad jag förstått så har inte Roush/Saleen bilarna egna VIN nummer, men visst jag har haft fel förut. Citera
Daniel Linde April 9, 2010 Report April 9, 2010 RoushDom bilarna har iaf inget eget VIN numer. Isåfall hade det stått i denna texten på Roush hemsida. Under Texten. Hur ser du om bilen är äkta.>Check for the production serial number. Each ROUSH® vehicle that is manufactured in the Livonia, Mich., facility will have a production serial number sticker affixed. This is a white decal which is normally found on the passenger door jamb. The number will have two digits at the start (for example "08") followed by a dash, and then several numbers. This means that a number such as "08-1234" indicates that it is a 2008 Model Year vehicle and was the 1,234th ROUSH® vehicle manufactured in that model year. Cars and trucks are numbered sequentially when they are built, regardless of what ROUSH® model they may be. Note: 2004 and earlier vehicles do not have the two digit model year preceding the serial number. >Check for the badge that states "Modified by ROUSH®." This is typically affixed to the driver side door jamb. >Look under the hood. There you will find a second serial number which is on a dedicated plaque specific to that ROUSH® Model. The number on this badge is sequential to the number of cars in that specific model only. It will be different than the production serial number. This badge can normally be found on the right front corner of the vehicle off to the side of the radiator. Note: SportTM, Stage 1TM and Stage 2TM models do not have this additional plaque. >Vehicles with a ROUSHcharger® will have an additional Stage 3TM or P-51TM Powertrain Badge. This too can be found under the hood and is only available on cars that are built at the ROUSH® facility. As an interesting side note, this badge is also personally signed by the ROUSH® technician that built the car. This badge is normally located on the passenger side strut tower (Mustang) or the airbox (F-150). >Do a VIN search on ROUSHperformance.com. Jot down the last six digits of the Vehicle Identification Number (VIN) which is found on a metal plate, usually seen through the windshield. When you get home, log onto http://www.ROUSHperformance.com and look for the “VIN Search” link in the “Help” section of the home page. Länk till texten: http://blog.roushperformance.com/blog/2 ... hicle.html Citera
streetsaleen April 9, 2010 Report April 9, 2010 Brukar sitta en liten plåtbricka på torpedväggen på saleen bilarna om det är äkta. Citera
Slycke Johan April 13, 2010 Report April 13, 2010 HejPå en vanlig mustang GT börjar chassinummret med 1ZVHTRoush, Saleen, Shelby har chassinummer som börjar på 1ZVFTrätta mig om jag har fel.HansKan nog inte stämma då min -06 GT cab börjar på 1ZVFT Citera
RoTe April 13, 2010 Report April 13, 2010 HejPå en vanlig mustang GT börjar chassinummret med 1ZVHTRoush, Saleen, Shelby har chassinummer som börjar på 1ZVFTrätta mig om jag har fel.HansNu yrar du! Min GT heter 1ZVFT.F står för driver/passenger air bags & active beltsH står för front and side air bags & active beltsTxx är sedan modellkoden. T82 i mitt fall, GT Coupé. Citera
mustanghasse cmc 1077 April 14, 2010 Report April 14, 2010 HejHär kommer lite fakta om Vin nummerHälsn. Hans2007 Mustang VIN DecoderEngine Code Engine/Body/Options N 4.0L SOHC V6 210hp H 4.6L SOHC V8 300hp S 5.4L DOHC V8 Supercharged 500hp T80 Coupe T82 Coupe GT T84 Convertible T85 Convertible GT T88 Coupe Shelby GT500 T89 Convertible Shelby GT500 6 Check Digit (varies) 7 Year (7 - 2007) 5 Plant (5 - AAI: Flat Rock, Michigan) 000001 Consecutive Unit Number 1ZV Automitive Allance International Ford Motor Co. passenger car F Restraint System (F-Driver/Passenger Air Bags) H Restraint System (H-Front and Side Air Bags) Example: 1FALP4046RF000001Location: Stamped on the plate which is riveted to the driver's side of the dash, visible through windshield; the certification label is attached to the rear face of the driver's door. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.