Macke29 April 7, 2010 Report April 7, 2010 har en 5vxl man låda i min 67:a problemet är det att det är gjort i usa och dom har gjort det verkar var klåpare.det sitter idag en vajer som är 2,5 meter lång och mellan headersen och ner till kopplingen och själva vajern är fast monterad i bilen och man kopplar genom att trycka på höljet.Men det måste finnas ett bättre sätt.Någon som har något tips.Mvh Macke Citera
CMC 1061 Berra April 8, 2010 Report April 8, 2010 Hydralikt uttrampnigs lager är melodin. funkar absolut bäst.Berra Citera
Ingo April 8, 2010 Report April 8, 2010 Hydralikt uttrampnigs lager är melodin. funkar absolut bäst.Berrajag grubblar lite på den lösningen till Zf,en.men tycker det verkar vara lite osäker funktion på de jag sett.Tips om på vad man ska satsa? Citera
Macke29 April 8, 2010 Author Report April 8, 2010 har funderat på det med men det måste vara någon här som byggt om till det. man bör ju kunna använda från någon annan bil. Någon som gjort det eller. Citera
1096 April 8, 2010 Report April 8, 2010 Finns ju minst två olika kombinationer om man vill gå den hydrauliska vägen...Hydraul huvudcylinder - hydrauliskt urtramplagerHydraul huvudcylinder - hydrauliskt slavcylinder dragande eller tryckandeTill min 67a med 302" och T10 4vxl valde jag en huvudcylinder från Wilwood och ett hydraulager från Howe med tillhörande stålomspunna slangar. Finns en mängd olika lager beroende på vilken låda man kör med. Detta funkar i mina ögon jättebra, distinkt och fin koppling - lite kort men desto roligare att köra. Fräste mig ett fäste i stål att fästa huvudcylindern i, detta i sin tur är bultat via bultarna som håller bromshuvudcylindern. På så vis blir det hela stumt ihop med pedalstället. I kopplingspedalen valde jag en M12 kulled har jag för mig det var. Gängan nerbussad till den tumgänga som var på pinnen till Wilwoodcylindern. En mindre UNI-ball borde funka lika fint.I toppen på kopplingspedalen svetsade jag sedan dit en bussning med gänga för en justerbult, fungerar som ett mekaniskt stopp för att inte koppla ur mer än att lamellen släpper ordentligt med lite marginal givetvis.Bifogar lite bilder...som ni ser är detta en bil utan bromsservo och det kan ju givetvis bli lite trängre på en bil med servo. Men det vet ni som har sådana options Citera
Macke29 April 9, 2010 Author Report April 9, 2010 ser kanon ut. var får man fatt i delarna som du har köpt. mvh macke Citera
1096 April 9, 2010 Report April 9, 2010 Lagret köpte jag på Summit tillsammans med slangarna... stålomspunnen teflonslang med AN kopplingar. En mellan cylinder o lager och en ut ur kopplingskåpan och upphängd mot golvet för att ha en slang att lufta det hela med. Huvudcylindern kommer från lokala speedshop handlarn men den kan du säkert köpa lite var stans... Här är det nog av fördel om man väljer en "master" med lös behållare då det är lite bromsrör och grejer ivägen. Går säkert att hitta nån original till nån bil som använder bromsvätskebehållaren till att mata även hudraulkopplingen.Kulled eller UNI-Ball finns ju också lite överallt. Väljer man kulled så ta gärna en lite grövre än nödvändigt - vore taskigt om man blir stående bara för man trampat av denna... Jag har har en extra i handskfacket får jag erkänna...Första försöket var dock med en kopplingscylinder från Hundkojja efter tips att en annan lokal mustangåkare körde med detta - men den visade sig vara i vägen överallt... Jag har ett 2.5" avgas på var sida om lådan så det hade blivit varmt misstänker jag. Citera
CMC 1061 Berra April 10, 2010 Report April 10, 2010 Jag köpte mitt från Persåkers. Sedan använder jag en äldre typ av alfa slavcylinder. Det blev lite ombyggnad men inget märkvärdigt. det funkar absolut bäst av allt som jag provat från org till wire samt tryckande cylinder på kopplingsarmen. Har inte haft ett enda problem sedan jag satte dit detta typ av lager. Det som är viktigt att justera lagret rätt från början. Och jag tror nog att man kan bygga detta till istort sett vilken typ av låda som helst.Berra Citera
FastMagnus April 16, 2010 Report April 16, 2010 Tack för samtalet; Jag ska fota imorgon! Jag har bara inte hunnit med.................... Citera
Ingo April 16, 2010 Report April 16, 2010 Hur stor huvudcylinder behövs för att driva Summiturtrampningslagret?Är ena ledningen en retur?,eller användes den bara för urluftningen(vilket i och för sig ju är ett måste.. Citera
Macke29 April 16, 2010 Author Report April 16, 2010 Kanon Mangnustittade på lådan och den är dragande. Citera
FastMagnus April 17, 2010 Report April 17, 2010 Och kopplings kablen ska gå in ovanför bromscylindern det finns med ett fäste som man monterar bakom bromscylinder Citera
Macke29 April 17, 2010 Author Report April 17, 2010 den delen som du har satt fast på själva kopplings armen är den svetsad dit eller bara skruvad och ligger ann mot armen. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.