April 8, 201015 yr comment_90054 hej nån som har bilder på underedevore tacksam eller tips på några böcker som skulle vara hjälp sammahåller på o skrapar mitt hittar lite hål vill ha så detaljerade som möjligt sen jag är lite fundersam på även nyfiken på upphängning för dubblapiporvill gärna få till allt innan jag läger på färg
April 8, 201015 yr comment_90056 Hej! Jag har fått hela underredet blästrat och lackat nyligern på min 67:a HT... Säg bara till vad du vill ha bild på...vilka detaljer och vilka vinklar så kan det nog ordnas
April 8, 201015 yr comment_90059 Törs inte svara på det....men säg till om det är nåt speciellt område du vill ha bild på så kan jag ta lite kort i morgon (bilen står på jobbet ) så är det bara att jänmföra
April 8, 201015 yr Author comment_90060 ta så mycke bilder du kan har skruv hål lite varstans även torpeden är massa hål i men tror att det mesta är orginal
April 8, 201015 yr comment_90065 Hej.Jag har mekat med några Mustanger, har ganska bra kollpå olika årsmodellerna, viktigt att veta är att modellerna65-73 tillverkades i s.k par år .Alltså om ni skall komma så nära original som det går såblanda inte ihop 65-66 med 67-68, visst det finns mångasaker som vid första ögonkastet ser lika ut .Detaljbilder på undersidan bör alltså tas från samma parårom det skall bli rätt, viktigt att veta är givetvis att dettagäller i renovering som skall efterliknas original Titta lite på sidan nedan, kanske kan vara till hjälp .www.secondchancegarage.com
April 9, 201015 yr Author comment_90070 är inte ute efter o göra den helt orginal i o med att det saknas id skyltar i dörr o mototor rum har inget o gå på endast att den varit svart med röd inrednigallt jag har är chassinummret det är väll omöjligt o få reda på hur den var orginal
April 9, 201015 yr comment_90117 Hej.Ja du schassinummret ger inte så mycket mer än motortypoch var den är tillverkad samt karosstyp OBS gäller 65-66där det inte finns tillverkningsfakta sparat .Men om du täker göra något klassiskt så är svart med rödinredning ok, vit med röd inredning är också en klassiker .Svart-svart är en annan Röd-svart, Röd-röd osv det finns även egna val (kombinationer) vid beställningen som är mer eller mindre sällsynta
April 10, 201015 yr Author comment_90149 sitter en klister lapp som är övermålad på dörren tror det kan bli svårt o få den ren utan att ta bort texten om den skulle göra någon nytta för o få fram data om bilen har även funderingar o göra den svart med svart o vit inredning eller mörkblå med svart o vit inredning blir inte lika varm på sommaren
April 12, 201015 yr comment_90287 Hade det varit jag,,,Så hade jag kört på svart yttre med röd inredning. Alla inredningsfärger som inte är svart gör skillnad.Inte för att svart är fult, men svart är så himla vanligt.Är inredningen dålig och du inte tänker köra original, så kan det vara värt tanken att stoppa i pony inredning.Har själv blå inredning i min cougar och är riktigt nöjd med det.Min mustang har std svart o det funkar också.Men det är vad jag tycker. /Tommy.
April 12, 201015 yr Author comment_90288 som det är nu är den röd inv men helt kass så det blir en helt ny inredning har satt allt på 5 års tid o få den klar har hålt på 1 år nu så 4 kvar lol
May 3, 201014 yr comment_91452 Om du inte har en redan så borde du skaffa en riktig Shop Manual - finns exakta kopior. Dessutom finns det ett gäng böcker som är kopior på Fords monteringsmanualer. Du borde skaffa 1965 Body, Chassie ...kanske fler. Där finns detaljerade bilder på RUBBET!Tror det är svårt att renovera en bil utan denna detaljinfo. Visserligen kan du få lite i taget här på forumet, men det är rätt skönt att kunna sitta på kammaren och fundera på hur det ska vara tillsammans med några av dessa publikationer. Köper du dessutom AMKs bok om "skruvar och muttrar" kan du koppla ihop de olika reservdelsnumren för alla original fästelement som visas i manualerna, och komplettera ed exakt rätt pryl frn deras bok resp katalog.Länk till NPDs online katalog. Kolla på sid 239 (och därikring) så hittar du böcker.http://npd.dirxion.com/WebProject.asp?B ... flx&from=2
May 3, 201014 yr Author comment_91455 tack för tipset ska undersköka det men det är svårt att veta vilken man ska köpa(eller vilka)skulle vlja veta om jag måste svetsa fästen för dubbla rör eller hur är det uppsatt
May 5, 201014 yr Author comment_91522 hur är dubbla avgas uppsatta någon som har bilder på det skulle vara tacksam om någon vänlig skäl hade bilder på det ska det vara samma fästen på andra sidan som jag ringat in på bilden
May 6, 201014 yr comment_91630 Har dubbla rör med headers på min, kan maila över lite bilder om du vill, ska till garaget nu på lördag och ställa mig över gropen.. säg bara vilka vinklar och vad du vill ha bild på, annars plåtar jag på MVH Dino
May 7, 201014 yr comment_91655 bild från shop manual bifogas.Hansensystem "funkar", men måste bockas om lite på slutet (åtminstone tidigare). Lunkans avgas vid Bällstabro syr upp perfekta dubbla avgas på plats.NPD har perfekta "originalsystem + alla fästen. Se deras online katalog för bilder på sid 127 och framåt. http://npd.dirxion.com/WebProject.asp?B ... flx&from=2 Viktigt är att se till att bromsslangen inte tar i röret över bakaxeln. Det var fäst på olika ställen beroende på om det var singel- eller dubbelt avgas från början. Hade din haft dubbelt hade du sett det på förstärkningen för upphängningen av dämparna i bakre golvets bakkant (solklart?)
May 7, 201014 yr Author comment_91665 då är det bara o måla underedet nu eller ska man fixa fästen först såman sliper förstöra lackningen
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.