Jump to content

Featured Replies

comment_90485

Startade upp idag o tog en sväng med mussen.Har en 302 -68 i den som jag bytt insug,kam,lyftare,portat topparna,headders,även alla packningar.Kom hem o skulle ställa tändningen,gjorde det och den gick bra.Tomvarvade upp den och sen förvann nästan tomgången och motorn vart alldeles orkeslös.Har haft ett tickande ljud sen jag startade upp den ,funderar om det kan vara lyftarna som inte är justerade rätt.Har följt shopmanualen ,men kan ju ha gjort fel ändå.Hur skall jag ställa dom på rätt sätt?Gäller en 302 -68 som har 289 toppar från -66 på sig.

comment_90494

Kommer tickandet från ena eller andra sidan av motorn ?

Avgasläckage mellan topp och headders kan ge ett tickande ljud.

Tappa ur oljan och kontrollera att den är fri från föroreningar, obs räcker inte att titta på oljan från oljestickan !

Köp en "riktig" oljetrycksmätare :thumbup: !

Hälsningar Edeson

  • Author
comment_90833

Bilen går som en dröm nu.Tickandet berodde på att mina railvippor inte ville vara med när jag satte dit crane ventilfjäderbrickor.Vipporna tog i brickorna före dom tog i ventilskaftet,därav tickandet.Har åtgärdat det problemet.Vet ej varför den vart orkeslös,tror det var förgasarens fel (org).Satte på en Holley 650dp och justerade den efter alla konstens regler och bilen går som en dröm,än så länge.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...