Tredjespolare Posted April 26, 2010 Report Share Posted April 26, 2010 Helt lätt var det ju inte att få tag i stansar , de flesta som sålde förut verkar ha slutat med det Har fått tag i siffror men behöver Bokstäver.Håller till i södra Dalarna å har förhoppning att hitta nått på en dagsutflykts avstånd.Så sitter du på en sats , vänligen gör en insats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted April 26, 2010 Report Share Posted April 26, 2010 Vadå sånt finns ju på varje industriaffär.Jula, Tools eller vad som nu finns närmast dig.Bara åk o köp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tredjespolare Posted April 26, 2010 Author Report Share Posted April 26, 2010 Ja förr hade de ju det , nu finns inte 8mm valigen. Claes Ohlsson , Jula , Biltema ,alla har haft men de för nu bara mindre modeller vad det verkar.Jag hade lite tur å fick en regbes tidigare är jag trodde , så internet/postorder känns lite osäkert.m v h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted April 26, 2010 Report Share Posted April 26, 2010 Nej då det finns...Köpt både på TOOLS och BIG gruppen.Men ska du bara låna/hyra stämplar så åk till en bilfirma och fråga.De flesta bör ha sånt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tredjespolare Posted April 26, 2010 Author Report Share Posted April 26, 2010 Jo , det är nog sant.Runt omkring här , på landsbyggden, är det iaf beställningsvara. Närmaste Tools har det hemma inom 2 dagar så det löser sig.Sen e de bara att hålla tungan rätt i mun å vrida stansen åt rätt håll.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ashley Helena Terese Posted April 26, 2010 Report Share Posted April 26, 2010 Vanlig enkel vänlig fråga. varför knacka in VIN koden? eller stansa i plåten! Finns nån ny lag som kräver det?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassemålare CMC 2071 Posted April 26, 2010 Report Share Posted April 26, 2010 Måste finnas vid Regbesiktningen. MVH Lasse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ashley Helena Terese Posted April 26, 2010 Report Share Posted April 26, 2010 Måste finnas vid Regbesiktningen. MVH Lasse. Tackar för svaret O fasen. Inte hittar ja det på min o regbesiktad är den:)Får kolla igen . Vilka ställen är tillåtna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassemålare CMC 2071 Posted April 26, 2010 Report Share Posted April 26, 2010 Brukar sitta på ovansidan innerflygeln inne i motorummet, på minsitter det på passagerarsidan tror jag, det kanske sitter någon annan stans på din. MVH Lasse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tredjespolare Posted April 26, 2010 Author Report Share Posted April 26, 2010 Det känns ju ganska omotiverat att handknacka in 17 tecken i karossen.... VIN sitter ju redan i vindrutan , som på alla andra bilar. Har kollat en del nu på vanliga Svennsonbilar å ingen har nå annat är i vindrutan , plus nån klisterdekal.... Varför är detta nödvändigt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tredjespolare Posted April 26, 2010 Author Report Share Posted April 26, 2010 Dessutom krävs typ 135 mm för att få plats med dessa 17 tecken i 8mm typsnitt , passar inge bra på främre stötdämpartorn. Kan bli en aktre ramsnok ist. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ashley Helena Terese Posted April 26, 2010 Report Share Posted April 26, 2010 Brukar sitta på ovansidan innerflygeln inne i motorummet, på minsitter det på passagerarsidan tror jag, det kanske sitter någon annan stans på din. Tack ska kolla så fort ja kommer o "träffar min bil "Konstigt är det , kan väl inte ha med förfalskningar eller bedrägerier o göra? Då skulle man ju inte få göra det själv Som sagt Svensson bilar har det väl inte? Svensk byråkrati?? Tack Lasse. Ska kolla återkommer till helgen MVH Lasse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tredjespolare Posted April 26, 2010 Author Report Share Posted April 26, 2010 Såg just att trådskaparen inte kan stava till " bokstav" i rubriken. Vilken hopplös människa...... sorry . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommyax Posted April 27, 2010 Report Share Posted April 27, 2010 Alla registrerade fordon har/skall ha chassinummer instansat på en bärande del (ram), många ggr sitter detta dolt, just för att det förekommer stöld o ommärkning av fordon, vissa fordon har chassinummer instansat på mer än ett ställe.Skylt o dekal är lätta att flytta/ta bort, men ett bortslipat chassinummer går att se med rätt utrustning./Tommy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tredjespolare Posted April 27, 2010 Author Report Share Posted April 27, 2010 Ja , så är det ju , mina andra "vanliga" bilar har tydligen också chassienummret präglat i bärande karossdel. Däremot såg jag inget om detta i dessa bilars ägarehandböcker , där näms bara märkning genom vindruta och dekaler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts