Jump to content

Featured Replies

comment_91128

Hej.

Det är inte fel att montera lådan, kardan, bakaxel,

med detta monterat så går det att hissa i motorn

separat :eh: , på fabrik tippades eller rättare sagt

doppades motor och låda ihopskruvade i motorrum :)

För att göra som på fabrik behöver du utrymme

nedåt, alltså bör bilen stå uppallad ganska högt

från golvet ;)

  • Author
comment_91389

Nu kollade jag litet noggrannare: Det är två delar, en del med gummikudden som borde sitta på motorn och en del (konsol) som sitter skruvad i bilen. Då kan man antagligen ställa motorn på konsolerna och trycka in de långa bultarna. Växellådan sätter jag nog dit underifrån.

//Mats

  • Author
comment_91719

Nästan så gick det till när jag lade i motorn :D Skämt åsido så gick det jättebra med en motorlyft och ett fäste på insuget. I stort sett bara att skjuta i bultarna. Fast jag sätter växellådan underifrån.

Kul med de här filmerna från tidig Mustangproduktion. Processen har egentligen inte förändrats speciellt mycket, bara mer avancerade produkter som ställer krav på utrustningen.

//Mats

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...