April 27, 201015 yr comment_91124 Hej,en fråga till er erfarna Mustangmekar:När man installerar motor (289) & låda (manuell), finns det nån bästa metod? Typ motorn uppifrån först och sedan lådan underifrån...mvh, Mats
April 27, 201015 yr comment_91126 Hej,en fråga till er erfarna Mustangmekar:När man installerar motor (289) & låda (manuell), finns det nån bästa metod? Typ motorn uppifrån först och sedan lådan underifrån...mvh, MatsMotor og låda tilsammans
April 27, 201015 yr comment_91128 Hej.Det är inte fel att montera lådan, kardan, bakaxel,med detta monterat så går det att hissa i motornseparat , på fabrik tippades eller rättare sagtdoppades motor och låda ihopskruvade i motorrum För att göra som på fabrik behöver du utrymme nedåt, alltså bör bilen stå uppallad ganska högtfrån golvet
April 30, 201015 yr Author comment_91277 Tack!Skall man ha motorfästena på motorn eller i chassiet när man monterar den?mvh, Mats
May 1, 201015 yr comment_91294 Hej!Jag hade mina i chassit när jag lyfte i min. Gick hur lätt som helst.Vet inte hur det funkar med fästena på motorn.Mvh.pools
May 2, 201015 yr Author comment_91389 Nu kollade jag litet noggrannare: Det är två delar, en del med gummikudden som borde sitta på motorn och en del (konsol) som sitter skruvad i bilen. Då kan man antagligen ställa motorn på konsolerna och trycka in de långa bultarna. Växellådan sätter jag nog dit underifrån.//Mats
May 8, 201014 yr Author comment_91719 Nästan så gick det till när jag lade i motorn Skämt åsido så gick det jättebra med en motorlyft och ett fäste på insuget. I stort sett bara att skjuta i bultarna. Fast jag sätter växellådan underifrån.Kul med de här filmerna från tidig Mustangproduktion. Processen har egentligen inte förändrats speciellt mycket, bara mer avancerade produkter som ställer krav på utrustningen. //Mats