bosewallius April 27, 2010 Report April 27, 2010 Hej!Kom just hem efter att jag låtit C&S Performance ställa in min framvagn(samt kolla bakvagn) på 65:s Shelbyn. De bankade in nedre hörnet på förarsidansframskärm så att det stora Blue Dots däcket inte skall ta i vid kurvtagning.De ställde Camber till -1/2 grad samt Caster till +2 grader per hjul. Total Toe In till1/8" dvs, ca 3.2 mm eller 1.6 mm på varje hjul. Det blev som att köra en ny bil.De jobbade 2.5 timmar med shims innanför övre kontrollarmarnas bultar och det kostade $200. Värt varenda dollar.Mvh Bosse Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 28, 2010 Report April 28, 2010 Hej Bosse.Passa på och njut , jag vet att det är otroligskillnad med rätt inställning , priset kan duinte klaga på heller. Citera
Pernolf cmc 558 April 28, 2010 Report April 28, 2010 Nä priset var inte mycket, en bilmekaniker idag debiterar ju mer än vad en Datatekniker debiterar ett företag här hemma.undrar vad det skulle kosta här hemma, jag ställde framvagnen på foxen jag hade, kostade 900kr för en kvart Citera
fast66 April 30, 2010 Report April 30, 2010 Tjena Bosse,problemet här hemma är att det knappt finns ngn som vet hur man jobbar med de gamla shimsade framvagnarna.Försökte hitta ngn förra sommaren och det resulterade i 800:- för en toe- in justering ...När kommer du "hem"?//Classe Citera
bosewallius April 30, 2010 Author Report April 30, 2010 Samma firma och ägare Rob gjorde inställningen igår på min 88:a cab efter att jagskaffat nya däck. Good Year har slutat att föra 225/60-R15 så det blev BF Goodrichistället. Caster och Camber var bra men hade stor Toe-Out istället för Toe-In.Kostade $86. Denna firma C&S sysslar mest med race bilar och exotiska bilar såsomMustang, Camaro, etc. De har en Viper, en Edsel och en Cobra i shoppen just nu. Hette förut Keith Craft Racing. Mycket duktigt folk. Jag, Affe Lundqvist, Bosse Wallin ochRoland Palmqvist besökte dem före Birmingham förra året och fick en rundtur.Classe, kommer till Sverige i juni som vanligt.Mvh Bosse Citera
Recommended Posts