Jump to content

Featured Replies

comment_91134

Hej!

Kom just hem efter att jag låtit C&S Performance ställa in min framvagn

(samt kolla bakvagn) på 65:s Shelbyn. De bankade in nedre hörnet på förarsidans

framskärm så att det stora Blue Dots däcket inte skall ta i vid kurvtagning.

De ställde Camber till -1/2 grad samt Caster till +2 grader per hjul. Total Toe In till

1/8" dvs, ca 3.2 mm eller 1.6 mm på varje hjul. Det blev som att köra en ny bil.

De jobbade 2.5 timmar med shims innanför övre kontrollarmarnas bultar och det

kostade $200. Värt varenda dollar.

Mvh Bosse

comment_91242

Tjena Bosse,

problemet här hemma är att det knappt finns ngn som vet hur man jobbar med de gamla shimsade framvagnarna.

Försökte hitta ngn förra sommaren och det resulterade i 800:- för en toe- in justering ...

När kommer du "hem"?

//Classe

  • Author
comment_91274

Samma firma och ägare Rob gjorde inställningen igår på min 88:a cab efter att jag

skaffat nya däck. Good Year har slutat att föra 225/60-R15 så det blev BF Goodrich

istället. Caster och Camber var bra men hade stor Toe-Out istället för Toe-In.

Kostade $86. Denna firma C&S sysslar mest med race bilar och exotiska bilar såsom

Mustang, Camaro, etc. De har en Viper, en Edsel och en Cobra i shoppen just nu.

Hette förut Keith Craft Racing. Mycket duktigt folk. Jag, Affe Lundqvist, Bosse Wallin och

Roland Palmqvist besökte dem före Birmingham förra året och fick en rundtur.

Classe, kommer till Sverige i juni som vanligt.

Mvh Bosse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...