Mikael Vestberg May 1, 2010 Report May 1, 2010 funderar på o hur man ska göra med underedet håller på o bläöstrar det nu men sen kommmer frågan hur man ska göra grundar med en 2k primer sen funderar jag på att lägga på en sparklåde boddy övermålningsbar sen lacka underedet svartså min fråga är vilket är bäst grund boddy färg eller grund färg boddy sen färg eller utan boddy Citera
JanneJ May 1, 2010 Report May 1, 2010 På en Triumph jag renoverade använde jag Hagmans CA primer som grund och ett par vändor 2K färg på hela underredet. I hjulhusen lade jag sedan body och ytterligare ett lager 2K färg.Body över hela underredet ser lite taffligt ut, det behövs bara där man får direkt stensprut.Den bilen var oförskämt fräsch efter 20 år utan att jag hade behövt lägga mer energi än bara tvättning. Citera
Mikael Vestberg May 1, 2010 Author Report May 1, 2010 jo sant men man kan spä ut den o lägga den med spruta o fast man får ju lägga fler lager då Citera
Fastback 66 May 1, 2010 Report May 1, 2010 Hej Det år precis vad jag håller på med själv,Jag valde att lägga på 2komponent epoxy grund och i morgon läggs svart 2 komponent bilack på.Så jag skippar body! Citera
fast66 May 2, 2010 Report May 2, 2010 varför inte gå "hela vägen" när du har allt blästrat. Lägg på epoxygrund och sedan en fin red oxide primer. Sen är det bara att sätta igng och lacka övrigt - motorrum och kaross och få dessa fina "overspray" :-) Citera
Mikael Vestberg May 2, 2010 Author Report May 2, 2010 blev tipsad att anv en indrustrgrund med zink i som jag fatta det så blir den hård o svår slipas så frågan är om man törs lägga den på bilen o sen matta ner den sen lägga en slipgrund på bar det inte blir svår o få grunden o fasna Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.