Jump to content

axelback


ekeby

Recommended Posts

Jag har brännt betydligt mer soppa på sjön än på vägar med V8 ( inte så svårt när de drar motsvarande 25l / mil ) och kan faktiskt sakna det marina systemet " silent choice". :lol: Bullra lite när du vill , tryck på knappen å du kan smyga fram.... Har någon hört talas om nåt liknande för bilar?

Japp det finns det :D

http://www.summitracing.com/parts/DOU-DEC300/

Behöver man mappa om bilens dator varje gång man byter från öppet till dämpat system då?

för att slippa strul med värdena?

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Har haft orginal GT och GT500, dom sög verkligen socka! :cry:

Borla aggresive gav lite resonans men annars bra kvalité och ljud. :roll:

FR500S gav ingen resonans men var FÖR grymma för mina longheaders och fullflödeskattar, gick inte att komma hemifrån utan att billarm på grannars bilar gick igång. :evil:

(Dock ingen fara om man har orginal kattar)

Har nu M-5230-GTA som i kombination med mitt trim passar mig utmärkt och ger INGEN resonans! :--

Dov mullrig och ljudande tomgång samt raspigt och högt pådragljud! Se o hör:

Tomgång:

Körning inuti:

Körning utanför:

Link to comment
Share on other sites

BOOM TUBE 2X 4" rostfritt :D ger även gott om utrymme under bilen.

Låter "grannvänligt" och grovt så att krattskaften stannar upp vid lugn åkning men vid en fullas åkning så ryter den som en svärmor :twisted:

har en länk

http://www.ninosport.com/Boom-Tube-Axle ... bt2005.htm ca 330$

Kan bara tillägga att youtube filmer inte är särskillt bra på att återge ljudet så sämre referenser kan man knappast få ( notera hur den skylldige flyr efter sin "ursnytning" av motorn)

med andra ord kan man dra i gång bilen kl 0500 på morgonen utan att skämmas och glida förbi en poliskontroll och stoppar de dej så beror det på att de vill se mer.

Sen så kan du sätta respekt i din omgivning med en ned växling och en snärt på pedalen.

Mr T Borra hål i skärmarna så slipper du resonansen :lol:

Ps Resonans vet jag inte vad ni pratar om dåjag åker cab så det blir inte på samma sätt. För övrigt så måste jag bara säga att manuell låda är bara sååå kul :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...