Sputnik May 8, 2010 Report Share May 8, 2010 Hej!Min servopump kommer snart att lägga av. Den läcker och låter som att den inte alls mår bra när den blivit varm. Nu är saken att jag befinner mig 25 mil från garaget. Om pumpen skulle lägga av på vägen hem, går det ändå att fortsätta köra eller finns det risker med det? Jag såg en annan tråd om det (viewtopic.php?f=2&t=7199&hilit=servopump), men eftersom det nästan bara blir landsvägskörning tänkte jag att det kanske skulle gå ändå eftersom styrsystemet inte behöver jobba så mycket. Vad tror ni?MvhPer Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ May 8, 2010 Report Share May 8, 2010 Häng av remmen och kör en runda så får du svaret. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S May 8, 2010 Report Share May 8, 2010 Jag körde av en servoslang uppe i Rättvik en gång, och all olja i servon rann (sprutade) ut. Någon ny slang gick inte att få fram innan hemresan, så det var bara att ta av remmen och åka ändå. Det blir ett jätteglapp i ratten (precis som det är när man har motorn avstängd i vanliga fall) men det gick faktiskt bra att åka de 35 milen hem. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Holmgren cmc924 May 9, 2010 Report Share May 9, 2010 HejPå min -70 går servoremmen på vattenpumpen också, då är det inte så bra att hänga av den. När jag köpte min bil så var pumpen kass och slangarna frånkopplade. Körde hem ca 7-8 mil helt utan olja i pumpen, inga problem alls, fast du hade ju lite längre att köra./Andreas Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts