Pelle Bäck May 8, 2010 Report May 8, 2010 Så här blev det GT500 fälgar 255/45-18 fram och 285/40-18 bak är jättenöjd. Tack HåkanDSC00298.jpg[/attachment:1ogtce43] Citera
PerA May 8, 2010 Report May 8, 2010 riktigt snyggt Så här blev min med likadana fälgar fast silver, får tacka Håkan jag med Citera
Slycke Johan May 9, 2010 Report May 9, 2010 Såhär ser mina ut, lite mera lackjobb då det gula är lackat längst ut på fälgkanten innan däckpåläggning Vem som sålt dom, ja gissa Citera
*Micke* May 9, 2010 Report May 9, 2010 Så här blev det med 11" breda fälgar och 315/35/20 bak. Finns lite plats till (innåt) om man vill ha ännu fetare /Micke Citera
streetsaleen May 10, 2010 Report May 10, 2010 Med dom här däcken e det jävligt bra bett i backen.men är inte så roliga att köra med när det väldig blött ute... Citera
Chili May 11, 2010 Report May 11, 2010 Så här blev det GT500 fälgar 255/45-18 fram och 285/40-18 bak är jättenöjd. Tack HåkanStiligt! Det bästa med GT500 hjulen är att du nu får plats med t ex Ford Racings 14" Bromsuppgradering Citera
Chili May 25, 2010 Report May 25, 2010 Det verkar som om en hel del har skaffat sig denna hjuluppsättning nu (att man aldrig får vara ensam....) Skämt åsido så skulle det vara intressant att veta vad ni har för däcktryck på era bilar?Jag själv kör med 2.4 bar men det kanske inte räcker vid nåt plötsligt infall till provocerad körning? (har liksom mest smugit omkring med min Mustang)Ska man kanske ha något mer i bakhjulen? Citera
PerA May 25, 2010 Report May 25, 2010 Körde 2,5 tills jag fick en skruv i ett av hjulen och åkte in till en lokal däck krängarfirma. Han som hjälpte mig tyckte det var för dåligt och sa att 3 var lagom. Sen om det är i mesta laget vet jag inte. Citera
Slycke Johan May 25, 2010 Report May 25, 2010 I dagsläget kör många däckverkstäder med denna tabell:14" = 2,415" = 2,516" = 2,617" = 2,7sen brukar man höja ett snäpp till 18" = 2,919" = 3,020" = 3,1Vad ni än gör så titta inte på vad biltillverkaren satt på någon ful liten klisterlapp i bilen. Citera
RoTe May 25, 2010 Report May 25, 2010 Har för mig max trycket på org sulorna till GT500 var sjukt lågt, typ 3 bar. Kolla det innan ni fläskar på med mer tryck!! Själv kör jag 2,8. Citera
fredrik A May 25, 2010 Report May 25, 2010 Fick hem 4 fælgar med Nitto dæck hæromdan från American muscle,dom var fyllda med nitrogen.Jag kollade trycket o alla hade 3,2bar.D ær 255 o 285 18. Før høgt tryck eller?Fredrik A Citera
ah May 25, 2010 Report May 25, 2010 Har sett att Ford rekommenderar 32 psi (2,2 bar) till gt500 cab och 34 psi (2,4 bar) till coupen, lite lågt kanske.Kör med 2,2 fram o 2,4 bak på min v6 cab med mina gt500 hjul, blir "lagom" hårt vid vanlig körning.Ska kanske tilläggas att jag har FR fjädrar, gt500 dämpare, gt kränghämmare, strut tower brace och svt länkarmar, som i sej ger stor skillnad förståss. Citera
Gäst May 25, 2010 Report May 25, 2010 Jag har också GT500 hjulen och kör ca 2.5 kg, funkat bra för mig med sladdar, burnouts och 240 på slingrande motorväg. Citera
christianm June 19, 2010 Report June 19, 2010 Nu har jag sällat mig till mängden och kör med GT500-fälgar. Samma leverantör som så många andra Förvånansvärt liten försämring av komfort men framförallt uteblev den befarade spårkänsligheten. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.