Jump to content

Skumt telefonsamtal....

Pernolf cmc 558

Recommended Posts

Det behöver inte vara så skumt, en jobbar kompis till mig brukar köpa bilar på det viset..

När han sett en bil som verkar intressant så kollar han upp ägaren via Reg numret, sen ringer han eller knackar på och frågar om han får köpa bilen..

Dock inte han som ringde på din, men jag mena bara som ett exempel och han har gjort en del klipp genom åren ;)

För några år sedan när jag hyrde garage hade jag en garagegranne som arbetade på så vis. Han försökte hitta billiga bilar med lite småfix som han kunde lura på någon stackare dyrt. På så vis drog han in tillräckligt med pengar för att slippa arbeta.

Det man ska passa sig för är att dom aldrig vill skriva bilen på sig själva.

Jag skulle nog ha berättat att jag bor på landet, ingen trafik förbi där den står och dessutom lägger dom avlopp längs grusvägen där bilen kan ses så det har varit avstängt under ett par månader. Därför är jag hundra på att han inte har sett bilen.

Det som är skumt är att han måste ha fått uppgifterna via VV och sen ringer runt, han pratade svenska med brytning...

1978 skulle jag sälja min 66:a C-code som jag haft sedan 1973 som min dagliga bil.

Ville ha SEK10,000:- för den och en killle från Skärholmen ringde.

Han hade inget att åka i så jag var snäll och åkte och mötte honom vid centrum.

Vi tog en provtur (jag körde) och han ville ha bilen. Problemet var att han inte

hade några pengar på sig men skulle betala mig dagen efter. Bilen ville han ha

omedelbart. Jag skrattade och frågade om han trodde jag var dum. Han sade då

att hans svärfar bodde nära och kanske hade pengar. Vi åkte dit och han försvann in i

en port. Efter 10 minuter kom han tillbaka och sade att svärfadern inte var hemma

men att jag kunde lita på honom. Jag sade att han kunde ringa mig när han hade pengarna

i sin hand och åkte därifrån. Han ringde aldrig.

Skojarna/tjuvarna har funnits länge och kommer att finnas för all framtid.

Om det var upp till mig skulle samma justice som man hade i det gamla Texas tillämpas.

Hang them high!

Mvh Bosse

Jag skulle nog ha berättat att jag bor på landet, ingen trafik förbi där den står och dessutom lägger dom avlopp längs grusvägen där bilen kan ses så det har varit avstängt under ett par månader. Därför är jag hundra på att han inte har sett bilen.

Det som är skumt är att han måste ha fått uppgifterna via VV och sen ringer runt, han pratade svenska med brytning...

Då skulle jag vara mer vaksam, om det inte är någon av avloppskillarna ;)

Så jobbar pundarna här i STHLM åker runt och kollar

bland villor och radhus och ringer på och vill köpa skroten. :shifty:

( Obs säger inte att alla som gör det är pundare. OBS)

MVH Lasse. 8)

Ja då kommer ju saken i annat läge. vägverket lämnar bara ut modell o ej personuppgifter på nätet. På SMS kan man få namn och stad ej mer. Fax vet ja inte. Men det det är ju bara o gå in på eniro på namn o då kommer ju en del förslag:)

hmm kan ju va avloppsarbetarna

Så jobbar pundarna här i STHLM åker runt och kollar

bland villor och radhus och ringer på och vill köpa skroten. :shifty:

( Obs säger inte att alla som gör det är pundare. OBS)

MVH Lasse. 8)

Ja då kommer ju saken i annat läge. vägverket lämnar bara ut modell o ej personuppgifter på nätet. På SMS kan man få namn och stad ej mer. Fax vet ja inte. Men det det är ju bara o gå in på eniro på namn o då kommer ju en del förslag:)

hmm kan ju va avloppsarbetarna

På fax står allt utom personnr på ägaren. Men det hittar man på bolagsverket om man behöver...

Edited by Daniel Linde