Greven April 6, 2004 Report April 6, 2004 Hej alla!Jag köpte min Stang i Oktober och han köra den typ en månad innan det var dax för den att gå i ide.... Äntligen är våren här å det e dax att besiktiga den lilla kraken, då slog det mej att polarna sa ju "-din backbelysning fungerar ju inte" ! Har skummat runt lite i detta forum och har kommit fram till att importerade amerikanare oftast inte har gul bakblinkers. Då brukar det tydligen avhjälpas med att koppla om blinkers ljusen till platsen där backljusen ska sitta, har jag fel???Kan tänka mej att besikningsmännen har skiljda meningar hurvida detta är lagligt eller ejVore tacksam om någon har besiktigat sin musse med likadan modifiering kunde ge mej svar!!P.S. Har en GT-95 coup. aut./The Count Citera
Fahlgren April 9, 2004 Report April 9, 2004 Vet inte några exakta regler kring detta omdebatterade ämne men jag hade en -77 Chev Caprice med röda blinkers. Det fanns ingen åsikt om det. Har hört många olika bud så det enklaste är nog att antingen ringa och fråga någon på bilprovningen eller åka dit och prova... :wink: Citera
cmc1102 April 9, 2004 Report April 9, 2004 Då borde inte en enda mustang gå igenom bes.om vi var tvungna att ha GUL blinkers..går alldeles utmärkt att besikta med dina röda..då det är orginal o ska även vara så.däremot om dina backljus inte fungerar det är en annan femma,men besiktningen brukar aldrig kolla backljusen då de oftast står o dreglar över bilen. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 9, 2004 Report April 9, 2004 Hej Greven.Detta ämne börjar att spåra ur då det är olika åsikter ombesikningsregler. Först ska vi erkänna att det är många som dreglar över enMUSTANG, vi måst också hålla isär 60tal 70tal och framför allt 90tal, alla behandlas olika efter som det finns olikaregler i besikningar beroende på årsmodell. Detta med godkänna eller inte har vi stött och blött minsthundra gånger och det är fortfarande bilprovningen pådin ort som godkänner eller underkänner.Att det rullar ett stort anntal Mustanger från 90talet idetta land vet vi och att olikheterna för godkännt är minstlika många vet vi också. Tyska Mustanger från 94 och upp har kommit till Tysklandpå tre sätt, ett av dessa är dom Mustanger som kommerfrån Kanada.Dessa Kanada Mustanger är färdiga och har också typgodkänts av FORD i Tyskland alltså EU godkända mennär dom kommer till Sverige då gäller inte EU godkännadetvid typbesikning fast Sverige är med i EU Till saken hör att på många Mustanger från 90talet har backlampandemonterats och ersatts med gul blikerslampa redan i Tysklandbara för att få gul blikers bak godkänt i Tyskland.Det blev mycket skrivande bara för att jag är kraftigt iriteradpå vårant sätt att vara med i EU.Alltså Tyskland importerade Mustanger med ombyggd bakljus tillblikers godkänt i Tysklad men i Sverige bara ibland.Flyttgods Mustanger från 90 talet är konstigt nog godkända medRÖD blinkers, ingen kan säga emot mig då jag har haft tvåflyttgods bilar från USA med godkända USA norrmer och dåRÖDA blinkers bak. Ursäkta stav fel men skriver detta under kraftig irritation duförstår säker varför, vi skall och en sidan vara med i EU menoch andra sidan skall vi ha egna EU besikningsregler. Till sist det finns 90tals Mustanger med både GULA och RÖDAblinkers originalmonterade beroende på viken typ av MUSSE.Det snurrar mer i skallen nu än för ett par dagar sen baraför att A.S.B. inte har samma regler i hela Sverige. :wink: Citera
Greven April 9, 2004 Author Report April 9, 2004 Tack för svaren!Jag tog å åkte till besiktningen i torsdags morse.... drive in express, vettu!! 4tim å en kvart i kö.... E det express??? lolIaf så var besiktnings mannen bara glad över min bil, å den gick igenom lekande lätt!Så nu gäller det bara att täppa till hålet i bensin tanken alternativt kapa blyfoten // The Count Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.