MrTurbo_1645 May 20, 2010 Report May 20, 2010 Fick hem två lådor med mustangdelar från mustangsunlimited i veckan. Mycket smått å gott vart det... Till saken, en detalj som jag köpte var den list som sitter på framkant av motorhuven. Nu ikvällprovmonterade jag den och vart lite besviken. Jag anade ju att det inte skulle vara perfekt passform men detta var under all kritik. Den passa inte på ett enda ställe!Ena sidan var för lång, andra var för kort, ändarna var inte "snedkapade" som på orginalet utanrakt avklippta och dessutom går den inte "upp" så långt att den når framkanten på huven...Kommer inte montera den utan kör vidare med den jag har. Någon som vet vart jag hittar dylika detaljer som VERKLIGEN PASSAR? Citera
Per Berglund May 20, 2010 Report May 20, 2010 Du syftar till Kina vilket inte alls har med passformen att göra.Ställer beställaren låga krav på detaljen så tillverkar Kinesen, Svensken, Amerikanen, Indiern naturligtvis efter det.Beställaren "Ford" har högre krav än 99% av alla eftermarknads nissar så köp detalj som är godkänd OEM tillverkare åt FordVilka de är vet jag faktiskt inte men Scott Drake har säker det.N.O.S finns också men väldigt dyrt såklart.Som vanligt! "Man får vad man betalar för" Citera
MrTurbo_1645 May 20, 2010 Author Report May 20, 2010 Du syftar till Kina vilket inte alls har med passformen att göra.Ställer beställaren låga krav på detaljen så tillverkar Kinesen, Svensken, Amerikanen, Indiern naturligtvis efter det.Beställaren "Ford" har högre krav än 99% av alla eftermarknads nissar så köp detalj som är godkänd OEM tillverkare åt FordVilka de är vet jag faktiskt inte men Scott Drake har säker det.N.O.S finns också men väldigt dyrt såklart.Som vanligt! "Man får vad man betalar för" Sant, även de som beställer delen från den Kinesiska tillverkaren får vad den betalar för. Skit asså, även från kunderna. Har sett mycket välgjorda saker från Kina så man kan inte klandra dem helt och hållet.Misstänkte som sagt att det skulle vara illa, men SÅ illa! Drake är grymt bra och jag köper endast emblem de gjort tex, alla uppger dock inte tillverkaren. Men Drake har även sådana saker som lister och frontdetaljer, inte bara emblem? Citera
1096 May 20, 2010 Report May 20, 2010 Har också en sån där huvlist från MustangsUnlimited efter att ett flertal gånger hakat i änden på originallisten med hammaröglan på blåbyxan.... Har nog hänt en tre fyra gånger och liststumpen står rätt ut.... Men MustangsUnlimited-listen ligger dock kvar på vinden.... har för mig den var rätt billig iaf... Citera
Lasse cmc625 May 20, 2010 Report May 20, 2010 Ni säger flera gånger "MustangsUnlimeted" vilket innebär att just det företaget inte bryr sig så mycket om vad de säljer. Min erfarenhet är att de som är seriösa talar om alternativen. Virginia Classic Mustang t.ex brukar ha en billigare variant och säga att det inte är det bästa och sedan brukar det finnas en variant som t.ex Scott Drake gjort och som kostar lite mera.Jag rekommenderar varmt Virginia Classic Mustang om du handlar direkt från USA. Citera
MrTurbo_1645 May 20, 2010 Author Report May 20, 2010 Jo den kostade inte så mö att det vatten och bröd direkt. Ni säger flera gånger "MustangsUnlimeted" vilket innebär att just det företaget inte bryr sig så mycket om vad de säljer. Min erfarenhet är att de som är seriösa talar om alternativen. Virginia Classic Mustang t.ex brukar ha en billigare variant och säga att det inte är det bästa och sedan brukar det finnas en variant som t.ex Scott Drake gjort och som kostar lite mera.Jag rekommenderar varmt Virginia Classic Mustang om du handlar direkt från USA.Det där låt bra OCH som ett seriösare alternativ. Mustangsunlimited känns ibland som Mustangernas Biltema. Borde handla samtliga lister och frontdetaljer till min så skall undersöka utbudet. Citera
ThomasFB May 21, 2010 Report May 21, 2010 Efter en (1) erfarenhet av Mustangs Unlimited, handlar jag inte mera där. Väldigt trassligt företag, IMHO.Det är som med vilken annan firma som helst: Om det inte funkar, gå till en annan. Citera
CMC 1061 Berra May 22, 2010 Report May 22, 2010 Tycker du är modig Mr Turbo. som vågar köpa lister på det viset du gjort. Själv tar jag kontakt med Sven Ullman. Där vet jag att jag får bra grejer typ lister. Skulle det vara något sominte riktigt stämmer efter hans krav. Så tar han alltid kontakt med en. Och förklara hur det igger till. Sedan ställer han frågan om jag fortfarande vill ha detaljen. Han är dyr men jag tycker det är värt många gånger att använda han till just det som lister och andra svåra saker.Berra Citera
MrTurbo_1645 May 22, 2010 Author Report May 22, 2010 Tycker du är modig Mr Turbo. som vågar köpa lister på det viset du gjort. Själv tar jag kontakt med Sven Ullman. Där vet jag att jag får bra grejer typ lister. Skulle det vara något sominte riktigt stämmer efter hans krav. Så tar han alltid kontakt med en. Och förklara hur det igger till. Sedan ställer han frågan om jag fortfarande vill ha detaljen. Han är dyr men jag tycker det är värt många gånger att använda han till just det som lister och andra svåra saker.BerraKostar huvlisten typ 90 spänn hos han med? Det var en chansning, köpt tröskellisterna tidigare och de var rätt okej. Kan säga att blinkerglas, tempgivare. bakljusglas, emblem, etc passade fint i vart fall... Citera
pools May 22, 2010 Report May 22, 2010 Håller med Berra!Ullman har hållit på så länge att han vet varifrån han skaköpa kvallitet. Det är inte bara Scott Drakes katalog hanköper ifrån. Även om han använder den som "sin" katalog.Är det det delar som finns på annat håll, som har bättrekvallitet, då köper han därifrån. Jag vet, jag har köpt mycketfrån honom. Har alltid fått bästa service, och bästa kvallitet.Att köpa från en Svensk leverantör ger alltid bättre garantierän att importera själv. Även om det blir några kronor dyrare,så har man en helt annan chans att reklamera.Mvh.pools Citera
MrTurbo_1645 May 22, 2010 Author Report May 22, 2010 Ska kolla vad Ullman tar för lite frontdetaljer då. Lätt värt å betala mer för saker som passar. haha Citera
Recommended Posts