Dr_Olsson May 22, 2010 Report May 22, 2010 Hallå, nu är det så att jag har en Holley 600 som bränsleingången gängpajade på Det är ju ett problem i sig som går ganska lätt att lösa genom att köpa ett nytt flotörhus, men från vilken förgasare?Farsan, som köpte förgasaren en gång i tidan säger att den heter "R 1850". Men jag har också sett att den heter 4160 på vissa håll. har läst det på någon hemsida att påda stämmer men att det ena är "modellnamn" och det andra är "produktionsnamn". Finns det någon som kan förklara det i ord som jag kan förstå lite bättre? T.ex. om en Holley 600 kan heta "R 1850.2", "R 1850.3 och "R 1850.4" men alla heter 4160. Är min en "R 1850.4" när det är en 4 port?Hoppas att jag inte är den enda som är lite förvirrad och att någon kan det där ganska mkt bättre än vad jag kan.Tack på förhand //Emil Citera
JanneJ May 22, 2010 Report May 22, 2010 På chokehornet finns det en instansad beteckning, ex 1850-någontingKolla sedan här: http://www.holley.com/data/TechService/ ... isting.pdfSå har du reservdelsnummer på flottörhuset. Citera
Tobias CMC1505 May 22, 2010 Report May 22, 2010 Kan du inte bara köpa ett par millimeter större och gäng om annars ?Snabbt gjort i den aluförgasaren ! Citera
bosewallius May 22, 2010 Report May 22, 2010 R1850 är artikelnumret för förgasaren och 2-3-4 etc är utgåvan.4160 är typ av förgasare, i detta fall 4V med en doseringsplatta på sekundärsidan istället för ett separat block med utbytbara jets som t.ex. 4150 har.Hoppas detta makes sense.Mvh Bosse Citera
Dr_Olsson May 22, 2010 Author Report May 22, 2010 Joda, nu känns det lite klarare.Och enligt "listan" som Janne skickade så ser det ut som att alla utgåvor förutom 5:an har samma flotörhus (primary fuel bowl). Klart att jag skulle kunna gänga om den, men jag har ingen erfarenhet av att gänga upp någonting alls. Men med närmare eftertanke så är ju ändå flotörhuset bara skräp om det inte funkar, så det kan ju faktiskt inte bli sämre. Tar nog faktiskt fram gängverktygen och kollar om jag fixar det. vore inte helt fel faktiskt.Men tack för snabba och bra svar. Citera
Dr_Olsson May 23, 2010 Author Report May 23, 2010 Det är en 1850.2 såg jag nu. 1850.2 .3 .4 & .6 borde passa. Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 23, 2010 Report May 23, 2010 Hej.Jag har mekat Holley mycket, den största hjälpen närdet gäller delar som passar mm är Hansen Katalogen,eller Holley hemsidan. Tyvärr är det en sak som man inte vill höra och det äratt Holley är helt ointresserade att sälja lösa delartill sinna förgasare utomlands. Bosewallius kan intyga vad jag menar . Citera
bosewallius May 23, 2010 Report May 23, 2010 Eventuellt har jag ett flottörhus till en R1850. Skall kolla i garaget.Problemet, om jag har ett, är att det är här i Dallas, TX.Kollar idag.Mvh Bosse Citera
bosewallius May 23, 2010 Report May 23, 2010 Hej igen!Hittade en gammal R1850-2 i garaget. Den är komplett men jag har inget emotatt ta bort flottörhuset på primärsidan. Kollade fuel inlet gängorna och de fungerar bra. Måste ta bort accelerationsplattan för att kolla att de gängorna ser bra ut också. Skall jag ta bort flottören och resten och bara ta med mighuset med fuel inlet bolt and adapter till Sverige den 12:e juni eller vill du jag skickarhuset. SEK 200:- plus eventuell frakt från USA eller i Sverige.Tala om hur du vill göra.Mvh Bosse Citera
Dr_Olsson May 24, 2010 Author Report May 24, 2010 Nej, men tack ändå! Jag rensade gängorna och körde keramisk metall och väntar på att ja får hem en ny. Hansen räknar med att få hem en inom en månad och dom vill ha runt 300 för den.Men jag får tacka jätte mkt för all hjälp jag fått! //Emil Citera
Recommended Posts