FastMagnus May 27, 2010 Report May 27, 2010 Hur vill ni att era Mustanger ska upplevas i ratten? Jag har lekt lite med remskivorna på styrservon; Så just nu så är den väldigt direkt "lite" gocart känsla Citera
JanneJ May 28, 2010 Report May 28, 2010 Ratttkänsla är ett ganska subjektivt begrepp, jag gillar när jag känner vad som finns under däcken, dvs att ratten "talar" till mig. Men som vanligt kan det bli för mycket och bilen känns nervös istället, en svår avvägning således.Känns det som den V70 2005:a med 12000 mil på mätaren som jag hade som firmabil när min var på verkstaden häromdagen så är det vidrigt, gungigt och oprecist. Min caddy 2005 med 13000 mil på mätaren är 100 ggr bättre.Lagom är bäst som vanligt och inte ens de stora tillverkarna får till det alltid.. Citera
FastMagnus May 28, 2010 Author Report May 28, 2010 Just nu så känns bilen ställd för en konbana, den är väl direkt....... Och den talar om väldigt tydligt vad den vill. ska testa att sänka hastigheten på servonMIn sambo åker R AWD den har några knappar för chassit och då upphör lite av den värsta Volvo känslan för en stund.. Citera
pools May 28, 2010 Report May 28, 2010 Hur vill ni att era Mustanger ska upplevas i ratten? Jag har lekt lite med remskivorna på styrservon; Så just nu så är den väldigt direkt "lite" gocart känsla Du har alltså trixat med större eller mindre remskivor?Mindre skiva gör att pumpen går fortare, vilket innebär atttrycket blir större och styrningen blir mer "direkt", eller?Då måste du väl ha olika längd på remmen också, eller är dettillräckligt med spännvidd på justeringen av remmen?Kommer tätningarna i servokolven att hålla för högre tryck?Det här är ju jäkligt intressant faktiskt! Mvh.pools Citera
FastMagnus May 28, 2010 Author Report May 28, 2010 Hur vill ni att era Mustanger ska upplevas i ratten? Jag har lekt lite med remskivorna på styrservon; Så just nu så är den väldigt direkt "lite" gocart känsla Du har alltså trixat med större eller mindre remskivor?Mindre skiva gör att pumpen går fortare, vilket innebär atttrycket blir större och styrningen blir mer "direkt", eller?Då måste du väl ha olika längd på remmen också, eller är dettillräckligt med spännvidd på justeringen av remmen?Kommer tätningarna i servokolven att hålla för högre tryck?Det här är ju jäkligt intressant faktiskt! Mvh.poolsNja första försöket slutade väl inte så bra behållaren började läcka o-ringen stod inte pall. Har en alternativ styrvxl på min bil ej Saab min är ett till ett utan massa stag. Och jag har även märkt att olje sorten kan spela stor roll. Jag drog om slangarna och byte ut dom så dom gick en längre väg för att sänka tempen på oljan. Toyota har en oljekylare på sin servo men då får man en flaskhals där vid insperad körning,,,,,,,, men vägnärvaron i ratten är dagsläget levande minst sagt. Citera
pools May 28, 2010 Report May 28, 2010 OK, aj haj!Inte original borde jag väl ha vetat i den bilen,så mycket jag läst om den! Mvh.pools Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.