Jump to content

Recommended Posts

Hur vill ni att era Mustanger ska upplevas i ratten? Jag har lekt lite med remskivorna på styrservon; Så just nu så är den väldigt direkt "lite" gocart känsla

Ratttkänsla är ett ganska subjektivt begrepp, jag gillar när jag känner vad som finns under däcken, dvs att ratten "talar" till mig. Men som vanligt kan det bli för mycket och bilen känns nervös istället, en svår avvägning således.

Känns det som den V70 2005:a med 12000 mil på mätaren som jag hade som firmabil när min var på verkstaden häromdagen så är det vidrigt, gungigt och oprecist. Min caddy 2005 med 13000 mil på mätaren är 100 ggr bättre.

Lagom är bäst som vanligt och inte ens de stora tillverkarna får till det alltid..

Just nu så känns bilen ställd för en konbana, den är väl direkt....... Och den talar om väldigt tydligt vad den vill. :D ska testa att sänka hastigheten på servon

MIn sambo åker R AWD den har några knappar för chassit och då upphör lite av den värsta Volvo känslan för en stund.. :D

Hur vill ni att era Mustanger ska upplevas i ratten? Jag har lekt lite med remskivorna på styrservon; Så just nu så är den väldigt direkt "lite" gocart känsla
Du har alltså trixat med större eller mindre remskivor?

Mindre skiva gör att pumpen går fortare, vilket innebär att

trycket blir större och styrningen blir mer "direkt", eller?

Då måste du väl ha olika längd på remmen också, eller är det

tillräckligt med spännvidd på justeringen av remmen?

Kommer tätningarna i servokolven att hålla för högre tryck?

Det här är ju jäkligt intressant faktiskt! :D

Mvh.

pools

Hur vill ni att era Mustanger ska upplevas i ratten? Jag har lekt lite med remskivorna på styrservon; Så just nu så är den väldigt direkt "lite" gocart känsla
Du har alltså trixat med större eller mindre remskivor?

Mindre skiva gör att pumpen går fortare, vilket innebär att

trycket blir större och styrningen blir mer "direkt", eller?

Då måste du väl ha olika längd på remmen också, eller är det

tillräckligt med spännvidd på justeringen av remmen?

Kommer tätningarna i servokolven att hålla för högre tryck?

Det här är ju jäkligt intressant faktiskt! :D

Mvh.

pools

Nja första försöket slutade väl inte så bra behållaren började läcka o-ringen stod inte pall. Har en alternativ styrvxl på min bil ej Saab min är ett till ett utan massa stag. Och jag har även märkt att olje sorten kan spela stor roll. Jag drog om slangarna och byte ut dom så dom gick en längre väg för att sänka tempen på oljan. Toyota har en oljekylare på sin servo men då får man en flaskhals där vid insperad körning,,,,,,,, men vägnärvaron i ratten är dagsläget levande minst sagt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...