stickan ht-68 Posted June 2, 2010 Report Share Posted June 2, 2010 Ford Mustang HT-68,302:a, hydralisk broms. Har bytt bägge bakre bromshjulscylindrar, slangen mellan bakaxeln och huvudbromscylinder. Kolven i bromsfördelningsblocket har jag blockerat så att den inte ska kunna låsa någon bromskrets. Luftningen till främre skivbromsar går perfekt att lufta men till bakre får jag inte ut någon bromsvätska, så där har jag ingen som helst bromsverkan.Samtliga anslutningshål i fördelningsblocketblocket är rengjorda.Det sitter en reduceringsventil ( i samband med fördelningsblocket) som fördelar trycket till bakre bromskrets ,Fords orginalantar jag, blåser jag med tryckluft så kommer det knappt någon luft genom ventilen så det är väl antagligen den som har pajat. Reduceringsventilen och fördelningsblocksventilen har ju tydligen utgått från Fords sortiment. Någon som har förslag på något som kan ersätta den reduceringsventilen. Hansen skulle ta drygt 2000 kr för en ställbar ventil, tyckte att det var väl dyrt och nu är jag nyfiken på en annan lösning om det är någon som har ett förslag. Har försökt ta isär reduceringsventilen med påföljd av att anslutningarna gick av så den är paj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håkan 69 cab Posted June 16, 2010 Report Share Posted June 16, 2010 Jag har ett 69 block med red ventil liggandesamt ett 70 med inbyggd ventil Ge mig ett bud om du är intresserad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra Posted June 20, 2010 Report Share Posted June 20, 2010 Kolla runt lite. Typ Dalhems, Löven, Persåkers speed shop, Eler BBS i spånga, Det finns säkert en massa mer ställen bara här i Sverige. Eller kolla om Summit kan ha med. Det går ruskigt fort med leveranser därifrån. Lycka till.Berra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts