June 13, 201014 yr comment_93572 HejKöpte mig en Mustang nu i Juni.Tänkte kolla om de är någon som vet om man kan kolla upp om de är en 64 å halv som jag införskaffat, för den ser exakt likadan ut som en annan bil jag träffat som har en 64 HT. På papperen står de att de är 65:as årsmodell.Tillverkad i KalifornienDagens Reg nr: CFB771Har hittat serie numret: 5R07T204642Samt de förra Regnr när den befanns sig i New York: NY37664Grymt kul med lite historia!Mvh / Erik
June 13, 201014 yr comment_93573 Följande info komer från David Hammar, en av de stora kunskaparna på Mustang: According to Ford, the determining factor is the consecutive unit number: Dearborn units prior to 250000 and San Jose cars numbered prior to 125000 are "Early" 1965's (a.k.a. "1964-1/2's"), 1965 models numbered after that are "Late" 1965's.5R07T2046421965San Jose. CACoupe200 CID 6-cyl(1V)Production Number: 104642Att dömma av den infon verkar din bil vara en s.k.64½, men jag kan ha fattat fel ang. hur man läser ut nummrena /Tommy.
June 13, 201014 yr Author comment_93576 Åh Nice! men vart kollade man upp dom uppgifterna? tog du kontakt med David Hammar, eller går de att kolla upp på internet?För de hade varit roligt att kunna ha papper på den att de är en 64-1/2:a =)om man må ta kontakt med Ford i Kalifornien.
June 14, 201014 yr comment_93600 Följande info komer från David Hammar, en av de stora kunskaparna på Mustang: According to Ford, the determining factor is the consecutive unit number: Dearborn units prior to 250000 and San Jose cars numbered prior to 125000 are "Early" 1965's (a.k.a. "1964-1/2's"), 1965 models numbered after that are "Late" 1965's.5R07T2046421965San Jose. CACoupe200 CID 6-cyl(1V)Production Number: 104642Att dömma av den infon verkar din bil vara en s.k.64½, men jag kan ha fattat fel ang. hur man läser ut nummrena /Tommy.Nej, du läser nog det hela fel. Rowlands bil är tillverkad i San Jose (R i chassienumret) och har "consecitive unit number" 204602, alltså senare än 125000. Det är med andra ord inte en 64 1/2. Den har ju dessutom motorkod T (200 ci), och den motorn fanns inte i 64 1/2 utan då var det 170 ci (motorkod U) i de sexcylindriga Mustangerna.
June 14, 201014 yr comment_93612 Hmm.Jag misstänkte att jag kunde vara ute och cykla. Sorry för ev. vilselett TS. /Tommy.
July 7, 201014 yr comment_94528 Hejköp den svenska boken om Mustang 64-66 skriven av Magnus Karlsson, där hittar du all info och historia du behöver, och alla skillnader som fanns på 64 1/2 och 65:orna. Dvs de tidiga och sena 1965.
May 20, 201410 yr comment_136567 Nån som vet var denna bil finns idag? Jag var på väg redan till Stockholm för att köpa den i början av Juni 2010 då säljaren plötsligt meddelade att han sålt den. Säljaren, nån Kishan från Tumba, hade importerat den från England, men ångrat sig då det inte var en Mustang han ville ha. Bilen var(enligt säljaren) i mycket fint skick och motorn var en renoverad 302a med en 4-ports edelbrock.Vore kul att höra var den går.
May 21, 201410 yr comment_136593 kolla första inlägget i denna post :-)Första inlägget är 4 år sedan, mycket kan ha hänt sedan dess...
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.