Dr Frelin Posted June 21, 2010 Report Share Posted June 21, 2010 Har köpt in huvlås till min mustang 68. Finns det några exakta mått på vart dessa monterades då de monterades som orginal option? Eller ska jag bara montera dem där det känns bra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted June 21, 2010 Report Share Posted June 21, 2010 Hej.Vad är det för typ av huvlås du köppt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr Frelin Posted June 22, 2010 Author Report Share Posted June 22, 2010 Nåt liknande det här: http://www.virginiaclassicmustang.com/6 ... P1519.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast66 Posted June 22, 2010 Report Share Posted June 22, 2010 Ber om ursäkt om jag trampar dig på tårna nu, det är ju din bil och du gör vad du vill med den, men ska du verkligen borra hål i en originalhuv för att montera ngt som de flesta under årtionden haft problem med att åtgärda (svetsa igen)?De enda 68or som haft huvlås är så vitt jag vet 68 GT/CS och High Country Specials och de hade twist typen (jfr Mach I). 69GT hade pins. Om du går vidare med detta, så föreslår jag att du sätter dem i den "bracket" där huvens gummikudde annars sitter, så slipper du borra hål i kylarramen också. (Shelbys hade väl en speciell bracket som flyttade fram pinsen en dm framför gummikuddarna.)Kanske måste montera ngn slags gummi istf det gummi du isf tar bort. Eller varför inte kolla på forumet om någon ligger på en huv med hål:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr Frelin Posted June 22, 2010 Author Report Share Posted June 22, 2010 Det är lugnt! Jag har haft den ångesten som du pratar om men jag har redan hål i huven efter scoopet så jag tänker att den redan är "förstörd" plus att jag tycker det skulle kännas tryckt att kunna fästa huven ordentligt för att slippa att den åker upp i fart... Planen är att montera en GT-huv på den (eftermarknads) så man kanske ska vänta med att "förstöra" orginalhuven mer och borra sönder den nya i stället....Fan, som ni ser så fick jag tillbaka den ångesten jag fick då jag köpte dessa förra året... får väl ligga i låddan ett tag till... Eller föresten... drar fast dom på Cortinan i stället! (Vet att dom inte hade den här typen som orginal 68 men jag tycker de är snygga och tänkte att om jag håller placeringen orginal så kan man ju alltid byta till twisttypen som GT/CS hade...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast66 Posted June 22, 2010 Report Share Posted June 22, 2010 vad bra då är jag lugn;-)...huven du talar om har faktiskt ingenting med GT att göra, utan var optional på alla modeller. Tror inte att den var standard på GT heller, faktiskt...men den är ju läcker med blinkersidikatorerna:-D. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.