COCS Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 Hej på er alla!Jag har tänkt köpa en 1965 års Mustang som en 'hobbybil' som bara skall köras på sommaren. Jag är ganska tekniskt lagd och har mekat mkt med BMW och Mercedes-bilar på 80-talet, men meka har jag ingen lust eller snarare tid med längre, utan vill köpa en Mustang i bra skick, så bra och original som möjligt. Jag hade senast en Chrysler Brougham New Yorker 1977:http://www.classiccarsforsale.co.uk/cla ... arno/79217Men den var alldeles för stor och 'trött' Jag har nedanst. korta frågor om Mustang från år 1965:1) Skall man satsa på en Cabriolet eller en HT? (för mig spelar det ingen större roll).2) Ungefär hur mkt kostar en riktigt bra (mkt fin) Mustang Cabriolet eller en HT?3) Hur mkt ändras prisbild om det är en automat eller manuell? (bör vara väsentligt).Tack på förhand för svar på dessa frågor Mvh Christian Sjöberg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 Hej.Svårt att ge bra svar, men jag försöker, har haft några olikaMustanger .Om man satsar samma summa pengar på en HT som en cabskulle kostat så får du en mycket fin HT, en HT är kanskelite mindre intressant men otroligt klassisk En mycket fin HT får du för 150 och en cab hamnar nära250, ja så stor skillnad kan det vara Har ingen större betydelse för mig, automat är mer ett option, standard var oftast 3växl manuell och extra val manuell 4växlad,prisbilden oavsett typ av växellåda är inte av stor betydelseför värdet på bilen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
COCS Posted June 26, 2010 Author Report Share Posted June 26, 2010 Tack för snabbt svar!Med det antalet inlägg och erfarenhet du har, så känner jag mig nöjd med den infon, men vill ngn annan lägga till ytterligare kommentarer, så gör gärna det, tack!Mvh Christian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 Hej.En bild säger mer än några ord, här ser du min förstarenovering och den senaste, den första 65an såldes1997, den senare var i renoveringsbehov 2005, blevsom den är på bilden, blå istället för brun. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommyax Posted June 27, 2010 Report Share Posted June 27, 2010 Allt beror på vad du skall ha din musse till.Vill du ha körglädje före originalvärde.Original är ju diagonal däck, men inte särskilt kul tex.Tycker du det är värt 100k för att få lite vind i håret 2v om året.3vxl. manuell -Nej, för tråkig.4vxl. manuell ja särskilt om den är ngt modifierad med wire el. hydraulisk koppling om du gillar att köra busigt.Vill du bara glida runt så satsa på en automat.Se upp med 6:a>V8 konverterade bilar (T-code) samt påstådda GT bilar.Finns många kunniga här på forumet från GBG som säkert kan hjälpa dig med råd o tips./Tommy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S Posted June 27, 2010 Report Share Posted June 27, 2010 Jag vill bara tipsa om en tidigare tråd där det var någon som behövde köpråd: viewtopic.php?f=6&t=21302 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
COCS Posted June 27, 2010 Author Report Share Posted June 27, 2010 Tack för dessa informativa synpunkter!Jag har även läst den tidigare tråden som nämndes ovan och jag suger åt mig kunskap som en torr svamp Skall fortsätta studera vad som finns att läsa om detta trevliga ämne.Mvh Christian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.